onsdag, februari 16, 2011

Välkommen till frysen

Det spelar ingen större roll om min frys skulle pajja idag och det skulle ta min hyresvärd en vecka att fixa en ny, jag kan bara slänga ut all mat på balkongen så är det lugnt. Just nu är det -17°C ute men i morse var det -26°C men det skulle kännas som -31°C enligt svt's väderleksrapport. Det kommer vara liknande kyla veckan ut tydligen så jag funderar på att logga in till lektionen hemifrån på fredag.

Idag är det en dugga som jag nu sitter i skolan och pluggar inför, dock känns det som att jag skulle behöva gå igenom lite saker som jag inte riktigt hänger med på just nu men hittar inte läraren för tillfället så jag får sätta mig ner och gå igenom de uppgifter hon löst åt oss på ett repetitionspapper och se om jag hänger med, annars får jag väl bara hoppas på det bästa när jag väl har min dugga.

Vet att jag inte uppdaterat på ett tag så tänkte jag skulle skriva lite och lägga in några bilder, nu är det bara så att jag glömde min MicroSD till USB sticka hemma så bilderna får komma lite senare men har hunnit vara på ett releaseparty för spelet Magicka :) som finns att köpa på steam för €9,99 eller $9,99 beroende på var man är. Jag tycker det är sjukt kul att lira men blir ännu roligare om man lirar tillsammans med några polare. Hittade även ett annat spel på steam som kostar lika mycket som också verkar lite roligt och det heter Hacker Evolution vilket liknar Uplink som kom för några år sedan väldigt mycket ;) Det hela går ut på att man ska agera hacker i en virtuell värld och hacka sig in på lite olika ställen för att sedan ta reda på information, förstöra för andra osv.

Dags att plugga lite mera matte så man känner sig förberedd inför duggan i eftermiddag.

1 kommentar:

JM sa...

Huah. Kylan saknar jag då inte (här är det just under 0 grader).

Hur många kurser/tentor har du kvar?