måndag, augusti 23, 2010

Ominstallation

Ja dagen i enda har väl ägnats åt att ta backup på min C disk för stationära datorn och sedan till slut göra en ominstallation av Windows 7 för att sedan direkt utan att göra något annat stänga av UAC (User Account Control) som endast har satt käppar i hjulet för mig samt slöat ner min dator :/

Så nu flyter datorn på riktigt bra, synd bara att jag glömde ta backup av mina dokument om jag nu hade några i den mappen (vilket jag misstänker) men jag är inte så orolig, jag har ett och annat program för att skaffa fram "förlorad" information igen så länge man inte skriver för mycket information till disken så ska det mesta gå att hitta igen.

Laptopen behövde också installeras om då den inte längre kunde installera några program eller köra windows update vilket kändes som ett sammankopplat fel då windows update behövde någon service eller program för att kunna utföra något och samma service/program utnyttjas för att installera somliga programvaror. Så nu hoppas jag på att få en fungerande laptop när den nu har lyckats uppdatera allt den hittade på windows update för Vista 64-bitars version.

Det känns lite märkligt då man sitter på en 100 MBit/s lina så går det ändå långsamt att ladda ner ett par uppdateringar som är totalt 650 MB stor :S men men det är snart klart så om en stund kan den börja installera och sen hoppas jag på att den kommer fungera normalt igen.

Inga kommentarer: