söndag, januari 09, 2011

Hemma igen

Då var man hemma igen i skellhell, fint väder och fortfarande mycket snö kan jag rapportera härifrån. Nästan direkt efter att jag kom hem så packade jag endast upp det nödvändigaste och tog mina skolböcker och begav mig till skolan för att plugga lite. Hittade några klasskompisar som var där och pluggade så det passade bra att öva lite med dom samt att diskutera diverse olika problem som man kan öva på.

Efter att jag varit i plugget stack jag och handlade och det resulterade i att det blev stinas vitlökskyckling till middag med ris och festlig kantarellsås, då jag tyvärr inte hade någon annan sås som passar bättre så fick det bli den. När jag väl kom hem från affären så började jag installera om min laptop och den kör numera windows 7 och jag är väldigt nöjd med hur enkelt det var att uppgradera.

Passade även på att städa upp lite och packa upp det sista och även stoppa undan mina tomma väskor, halvt hunnit få undan allt på sina platser så satte jag igång min stationära dator bara för att kolla att den fortfarande var funktionell ;) vilket den var, passade även på att ladda ner min kopia av Mafia 2 som jag fått av lillebrorsan vilket jag är väldigt tacksam för då det verkar vara ett riktigt roligt spel, har bara hunnit testa det lite och är redan nu lite sugen på att spela mera men har huvudet fullt fokuserat på att plugga inför tentan som kommer nu på tisdag.

Strax innan man ska gå och lägga sig så slår jag igång streamen för nfl matchen mellan Seattle Seahawks och New Orleans Saints (förra årets Super Bowl vinnare) och ser med förvåning att Seahawks leder med 34 - 23 självfallet lyckas ju Saints göra en touchdown men ingen fara Seahawks lyckas med några otroliga speldrag och gör själva en touchdown och utökar ledningen till 41 - 30 sedan får dom klockan att ticka ner så pass mycket att dom (enligt spelreglerna) "maskar" tiden så att dom ska få segern och det får dom också men vilken match det har varit, dom är helt i underdog läge och lyckas vinna det är lite sådant man behöver i vardagen :D nu ska jag försöka sova lite hehe om det nu går efter att men blivit så uppspelt över att dom vann.

Inga kommentarer: