tisdag, maj 24, 2011

Flygförbud?

Jahapp nu har Island än en gång fått utbrott och skickar mer aska vår väg, hoppas bara att det inte kommer att beröra flygtrafiken för min del. Ska ju flyga hem på fredag förmiddag med en kompis, så i värsta fall blir det väl att boka tågresa då istället om flyget blir inställt. Läste på SAS sida att man tydligen kan få pengarna tillbaka om resan blir inställd så då finns det ju chans att man kan använda sina stålar till att betala tågresan på x antal timmar upp istället. Men då kommer jag ju inte sitta ensam, plus att jag hoppas jag får en plats där det finns ett el-uttag så man kan använda sin dator.

Typiskt vill jag väl inte säga men självfallet när jag kommer på att ja ett annat alternativ är ju att åka tåg / buss så har jag inte med mig mitt SJ Prio kort så jag kan få eventuell bonus på resan (om det nu blir så att vi åker med tåg). Yrka studentrabatt är nog det första jag kommer göra för att få resan upp så billig som möjligt :P

Nä dags att jobba vidare med lite skolarbete och andra planeringar, skriver väl snart igen eller tweetar som ni kan läsa här intill ;)

Inga kommentarer: