fredag, juni 10, 2011

Sommarplåga

Nu har vi haft i stort sett hela denna vecka med otroligt sommarväder, varje dag har termometern visat upp mot 30°C vilket känns lite galet för lilla Sverige och ännu galnare är att det är här uppe i norr också. Självfallet så är det vindstilla med så man kan ju inte få en varm vind eller något sådant att fläkta sig med vilket påminner om när man var i Turkiet senast, ja det var fan sådant här väder där nere då. Jag har fått höra att det knappt är 15°C i Turkiet under dom senaste 2 veckorna vilket för mig känns lite konstigt, har jordklotet bytt plats på mellanöstern och norden?

Jag tror inte att det har med växthuseffekten att göra helt ut men det känns ju som att klotet har snurrat till sig lite så vi här norr över får mer sol+värme än vad allt annat söder över får. Alaska ligger ju på liknande breddgrader som Sverige så kanske har dom lika varmt där?

Duke Nukem spelet som jag hade förhandsbokat kom igår *hoppar och studsar* men jag har inte spelat något än, installerat har jag gjort men sitter och lirar Mass Effect 2 och försöker bli klar med det innan 3:an kommer ut. Alla val man gör kan ha ödesdigra resultat i 3:an tydligen... ja det är ju ett RPG så informationen om vilka val jag gjort måtte väl sparas någonstans. Men helt sjukt grymt är det i alla fall. Juste min sommarjacka har blivit stulen iaf så misstänker jag att den blivit stulen då jag hade den med mig till en fest och sedan var den borta, inte för att man just nu behöver en jacka då det är såhär varmt, men jag ska se om jag inte kan vara utan en jacka fram tills jag åker till USA, som å andra sidan inte är så långt bort :D

Nu börjar det dra ihop sig för att åka till jobbet, mors och simma lugnt.

Inga kommentarer: