måndag, juli 26, 2010

Nu är det andra bullar... ja (kanel)bullar

Idag har varit en halvt produktiv dag, jag tog mig en lång välförtjänt sovmorgon inför den kommande arbetsveckan, som består av arbete från tisdag till och med lördag. Jag passade på att sticka in till stan en vända för att kolla till om chefen var på jobbet vilket han självfallet inte var, så det var väl bara att fortsätta med planerna man hade på agendan vilket var att besöka en av stadens trafikskolor, ja nu kan ni ju undra varför jag hade tänkt gå till en trafikskola när jag då redan har körkort :P ja det kan jag väl avslöja lite senare.

På vägen hem stack jag förbi coop för att införskaffa mig lite verktyg till eftermiddagens bullbak :) Ja jag hade ju köpt jäst så jag tänkte ju använda den, men av någon anledning så hade jag inte min brödkavel här... måste nog ha glömt kvar hos mina föräldrar, ingen fara jag köpte en ny samt en uhm deg avdelare, eller vad dom nu heter. När jag väl kom hem var det bara att sätta igång att baka och det var som alltid lika kul (och gott) när man till slut får resultatet i handen.

Ja tyvärr så såg inte mina bullar exakt ut så men dom är väldigt lika ;)

Inga kommentarer: