söndag, juli 11, 2010

Sol och bad och VM-final!

Ja idag tog jag det lugnt efter allt slit på jobbet igår, vaknade upp vid 8 men bestämde mig för att ta lite sovmorgon så jag somnade om och klev upp runt 9.30. Efter att jag klev upp blev det väl dags att fixa frukost men när jag kom ut i köket så såg jag mitt "berg" av disk som bara låg där och väntade från gårdagens middag, det var bara att ställa sig och diska. När sen disken var avklarad så fixade jag några mackor och lite oboy till frukost.

Övrigt under dagen har jag väl inte hittat på så mycket mer än att legat på soffan och slappat, jag funderade på om jag skulle sätta mig och spela något men kände inte för att spela något direkt så jag surfade runt lite på youtube. Helt plötsligt så ringer mobilen och det är min granne som undrar om jag kan komma ut på balkongen för ett litet möte ;) han frågar då om jag har lust att hänga med att bada med några polare och visst tänker jag det kan jag ju göra då jag ändå inte har något annat bättre för mig. Ända haken är ju att jag inte har någon cykel och dom andra skulle cykla och kände inte för att gå så jag blev tvungen att fixa en cykel.

Ringer en tjejkompis och får låna en av hennes cyklar och så far vi iväg, jag tog tyvärr inga bilder med mobilen men det blir nog fler gånger som vi kommer åka dit för att sola och bada lite. Vi passade även på att äta middag där efter vi badat då vi hade varit förbi coop och köpt en färdiggrillad kyckling och lite potatissallad. Maten smakade helt sjukt gott då man inte har käkat det på ett tag, till slut började solen gå i moln samt att det började blåsa lite mer så det blev lite kyligare. När man kom hem så var det nästan dags att kolla på VM finalen som är mellan Holland och Spanien. Vad jag kan se på live streamen är ju att dom spelar väldigt fult båda lagen och man känner sig ju inte stolt när man hejar på ett utav dom :(

Nä nu har andra halvlek börjat dags att återgå till att kolla på matchen.

Inga kommentarer: