lördag, juli 16, 2011

Snart smäller det

Det känns lite konstigt, detta "eviga" väntande på att barnet skall komma ut ur mammas mage, det känns nästan som att det är ens egen unge man väntar på hehe. Det är laddat i alla fall, dagen D är satt till den 18:e men vi alla går och hoppas på den 17:e för då kommer alla 3 ungarna att fylla år på samma datum men i olika månader (så det blir på sätt och vis enkelt att komma ihåg). Vad oddsen är vet jag inte men det är ett par timmar kvar innan det blir den 17:e i alla fall, och hon har tydligen öppnat sig 2,5 cm så vid 3 cm ska tydligen värkarna komma och så måste det åkas in till sjukhuset.

Om något händer inatt så kommer jag mest bara bli väckt och meddelas att nu är det dags, så då är det jag och farsans sambo som har ansvaret för barnen medan storebrorsan och hans fru åker till sjukhuset för att föda nästa nykomling till familjen :D

Ja spännande som sagt, något annat att berätta är väl att jag har skickat in mina 3 sista uppgifter i en kurs jag läst på distans och blir dom godkända så är det ytterligare en kurs jag kan lägga bakom mig för att komma närmare min examen. Känns skönt att saker och ting börjar betas av, frågan är bara vad man ska göra när man väl fått sin examen, det verkar ju inte helt enkelt att hitta jobb... men det får tiden utvisa. Nu måste jag få lite sömn.

1 kommentar:

JM sa...

Whaat, lät först som att det va din mamma som ska föda :P

Blir du farbror nu eller har han eller nåt annat syskon redan fått barn? Måste hursomhelst va mäktigt :D

Då det gäller jobb, tänker du söka nåt som kan va varsomhelst i sverige, eller vill du stanna i skellol? Kanske ska hitta på nåt eget som Frostware ha gjort?

Mycke frågor men jag vart nyfiken :)