måndag, oktober 24, 2011

Passiv stress/panik

Man känner av att tiden börjar bli knapp, snart är det dags för nästa kurs som man ska satsa till 100% på men samtidigt så vill jag även bli klar med den laboration i AI jag håller på med, har lyckats få igång exempelkoden från boken men ju mer jag luskar i den koden desto mindre känner jag att jag hänger med på vad allt gör, därav känns det bättre att börja på ett nytt projekt helt från scratch så man hänger med på vad som gör vad.

Jag ska nog heller inte försöka att krångla till det utan göra det så simpelt som möjligt, men vad är då simpelt? Jag har kodat dom olika beteenden man skall ha för att klara laborationen så nu är det bara en fråga om hur det skall visas på skärmen för att man ska kunna visualisera hur agenterna går omkring och beter sig som dom ska.

Lite valet och kvalet, försöka återanvända kursbokens exempelkod eller koda nytt från scratch? Finns många för och nackdelar. Men kontentan av dom båda är att det kommer ta tid, något jag känner att jag börjar få slut på just nu :-(

I övrigt går det bra snart löning och man hoppas det blir en stor utbetalning denna gång ;) vill verkligen skaffa en ny mobiltelefon, snarare behöver jag en ny då man knappt kan kommunicera med min gamla som börjar bli en 4 år snart.

"Somebody must have changed my code."

Inga kommentarer: