onsdag, maj 20, 2009

Packnojja

Ja lite nojjig börja man väl bli över sin weekendresa till Birmingham som man nu ska göra på fredag O_o fan jag ska ut och resa wiihoo!! Sjukt glad över att jag inte bara sitter hemma helg efter helg (då jag inte jobbar på lördagar) och bara häckar, utan att jag verkligen ska åka någonstans. Kommer kännas skönt med lite uhm semester och vardagsflykt till ett annat land. Jag ska tydligen förbereda mig på en kulturkrock, så vi får som sagt var se hur det ska gå. Jag har fått låna lillebrorsans lilla digitalkamera och ska minsann ta bilder och blogga när jag är där så ni får se vad jag har för mig.

Jag har inte packat något än men sån är jag packar i sista sekunden då finns det ju inget man har missat när man väl åker iväg till flyget ;) Det man kommer på att man ska ha med sig packar man ner när man kommer på det och vips så har man det med sig (förutsatt att man inte glömmer den väskan). Jag ska ta med mig min laptop vilken jag troligtvis kommer få starta igång när jag ska gå igenom säkerhetskontrollen men den ska med det kan jag lova. Ska ladda den med lite godheter som jag kan kolla på för att döda lite väntetid i både München som i Düsseldorf... ja jag ska mellanlanda i tyskland först för att sen åka vidare till Birmingham. På vägen dit är det München som gäller och på vägen tillbaka är det Düsseldorf.

Cirka 1 timme ska man sitta och häcka på flygplatsen, jag har ingen lust att gå i affärerna och titta på saker jag ändå inte kommer ha råd att köpa (då det är svindyrt på flygplatser) så jag kommer istället kolla på en film eller dylikt medans ja väntar på att tiden ska gå. Hmm ska väl leta upp en strömomvandlare från europeisk till alla världens kontakter, eller så köper jag en så har jag en själv istället för att fråga farsan varje gång. Han lyckas alltid gömma undan den någonstans så tar det en evighet att leta fram den.

Nä nu ska jag inte sitta och spekulera om mina resplaner utan nu ska jag sova och fortsätta drömma om dom hehe. God natt på er!

Inga kommentarer: