söndag, maj 31, 2009

Skellefte!!

Ja då var man i Skellefteå igen och vilka minnen man har härifrån. Först och främst så har dom ändrat på var man kommer fram när man åker vägen från flygplatsen till stan men det kändes inte så viktigt dock har dom byggt en hel del nya hus med en massa lägenheter i. Ser riktigt fräscht ut men sådant kostar ju därefter :( dock finns studentbostäderna alltjämt kvar. Har än så länge inte varit och hälsat på någon student ännu då jag tyvärr inte känner så många av dom nya studenterna, har mestadels pratat med dom via chatt på skolans egna chattkanal.

Jag kommer förhoppningsvis att träffa några imorgon på sittningen och sen på kårpuben dit festen rör sig sen :D Gick förbi där och det ser lika dant ut utanpå som senast, kommer nog bli mer spännande att träffa folket som man inte har sett på länge. Någon gång per år brukar det vara en mässa för nya små ovetande studenter och då står jag där i montern och försöker hjälpa dom små liven till en vettig utbildning. En del har man faktiskt lyckats få att hitta hit :) Jag ska försöka att inte göra om mitt rookie misstake som jag gjorde för några år sedan, vilket var att jag satt och programmerade för en labb uppgift i mitt dåvarande datorrum. Jag hade ett fönster precis till vänster om min datorskärm där persiennerna var halvt fördragna så inte vem som helst skulle se in men jag såg fortfarande hur ljust det var ute.

Så plötsligt tar mitt vatten slut och jag bestämmer mig för att jag ska fylla på flaskan och kila på toa, när jag reser på mig kollar jag ut genom fönstret och tycker att det borde ha blivit mörkt men icke då. Så jag kollar klockan på min dator och den säger 03.30 vilket inte riktigt var den tiden jag hade satsat på att gå och lägga mig vid men men det var bara att spara och gå och lägga sig. Så från det har man lärt sig att det är ljust här uppe väldigt mycket längre än i Stockholm. Ett exempel ser ni nedan det är jag och klockan är ca 20:36.

Nä jag ska väl ta och avrunda nu och försöka sova lite innan klockan blir allt för mycket ;) Ska ju springa omkring på staaan imorrn och handla lite saker sen ska jag förbi campus och säga hej till lite folk som jag inte har sett på ett bra tag. Mors i galoscherna :D

Inga kommentarer: