fredag, maj 08, 2009

Vad less man blir

I morse missade jag bussen så jag fick gå till tunnelbanestationen vilket i sig var rätt så trevligt då det var fint väder ute, blåste kanske lite väl mycket men det gick att gå i endast tjocktröja. Väl när man kommer till tunnelbanan så ropar dom ut ett meddelande ur högtalarsystemet att det är signalfel mellan Åkeshov och Fridhemsplan (toppen...) nåja jag och kollegan hoppar på den tunnelbana som kommer och åker till Åkeshov, väl där går alla av och det är ersättningsbussar som fortsätter mellan stationerna tills dom kommer till Fridhemsplan. Det är väldigt mycket folk och jag och kollegan bestämmer oss för att vi går mot Alvik och tar sedan tvärbanan till Årsta men vi hinner bara till Stora Mossen sen var felet tydligen fixat och vi åker vidare med tunnelbanan tills vi kommer till Skanstull.

Vi kom väl ca 30-45 minuter försent men det verkade inte göra så mycket då det var polisavspärrningar på gatan utanför våran butik. Det visade sig att det var en brand på Rosenlunds Sjukhus så dom hade spärrat av för säkerhetsskull utifall några gasflaskor eller annat brandfarligt skulle explodera. Som tur var så hände inget mer än att dom släckte branden och sen var blockeringarna borta. Dagen i övrigt var lite bökig då det blev lite strul med en flashning av en drive som inte ville, samt att det är en djävla kabelhärva att reda ut på lagret som jag och en kollega håller på att snygga till. Vi har satt upp 2 nya hyllor för att få bort en annan hylla som stod på golvet för att göra plats för 2 servrar.

Nåväl lyckades jobba över då det är bästa tillfället att börja rycka i kablar till både telefonväxeln och internetkopplingen då ingen annan störs av avbrotten. Tyvärr hann jag inte hem för att se början av matchen men lyssnade på radio hur det gick tills jag kom hem och kunde se det på tv:n. Men ack vilken dålig tv man har då det nästan tog hela första perioden att starta och få en bra bild *suck* (fyi en period är 20 minuter!). Sverige lyckades faktiskt reducera Kanadas 3 - 0 ledning till 3 - 1 men längre än så gick det inte, kändes så djävla typiskt. Jag är lite irriterad på att vi alltid får spela mot Kanada i semifinalen, känns som att det är uppgjort på något sätt, dessutom får vi alltid mindre vila innan vi ska möta dom. Vem fan kom på idén att lägga semifinalen dagen efter kvartsfinalen?! Och sedan får man nästan 2 dagars vila innan man ska spela finalen?! Ja det känns lite märkligt, lägg dom med minst 1 dags vila så att båda lagen kan vara utvilade till varje match istället.

Nä nu ska jag återgå till att bråka med min laptop, har ju lyckats installera typ alla uppdateringar för windows och sen för office. Nu ska jag bara bråka med att lyckas installera drivrutinen för min touchpad. Men less är man.

Inga kommentarer: