tisdag, november 04, 2008

I väntan på access...

Ja inte mycket att göra när man inte kan accessa företagets nätverk då mitt konto har blivit inaktivt. Var på chefen igår om att han skulle maila helpdesk om att dom skulle förlänga giltighetstiden på mitt konto. Tydligen var jag tvungen att gå och påminna honom idag igen, så nu har han skickat iväg ett mail till helpdesk men jag har inte fått min access än. Har gjort lite justeringar på en del kod men har fortfarande inte lyckats få min blåtandsserver att fungera som jag vill än. Tiden börjar ta slut, nästa vecka på fredag är sista dagen här på jobbet. Har hört mig för om det finns något annat projekt jag kan hoppa in på och hjälpa till men har inte fått något konkret svar än.

Ska väl ligga på och fråga imorgon igen, känns som att man kan skylla lite på lågkonjunkturen som inträffat då det är lite stopp i produktionen just nu. Finns en massa extrajobb som jag antagligen får söka i värsta fall, för att ha något att göra. I veckan eller nästa kommer vi att göra en release på mitt arbete, känns lite spännande för då kommer alla som är kopplade till utvecklingsavdelningen att kunna hämta hem och eventuellt vidareutveckla mitt program eller bara hämta hem det för att använda det.

Nu har jag äntligen fått min access tillbaka och lagt upp programmet så att de som mest kritiskt behöver testa det kan göra det innan release. Snart dags att gå hem också så inte så mycket mera kvar att göra idag, ska väl avrunda det jag försöker göra och skriva lite TODO-listor så jag vet var jag ska börja imorgon. Undrar också hur det går i presidentvalet, det lutar åt Obama (jag hoppas att han vinner, och skickar mina beklagelser till att hans mormor har gått bort dagen innan valet). Får se om det blir någon valvaka inatt eller om man vaknar lite tidigare imorgon för att kolla på resultatet, alternativt får jag väl läsa resultatet i tidningen/på nätet.

En liten inspirerande video som avslut på dagens inlägg ^_^:

Inga kommentarer: