tisdag, februari 24, 2009

Nu är det jul igen... (?)

Eller? Ja det kan ju fråga sig efter man sett bilden från mitt fönster i morse.

Kändes lite märkligt måste jag säga, var inte så mycket annat att göra än att snöra på sig kängorna igen istället för sina sneakers. Har varit lite frost och ett eller annat väldigt tunt snötäcke som har legat, smält och fryst till is så det har varit en hel del ojämna gångbanor vilka man går på när man ska till bussen på morgonen. Men nu har det även kommit någon decimeter snö ovanpå det. När det väl var igång och snöade så blev det också varmare, runt 0 grader så det blev ju kramsnö direkt.

Har äntligen skrivit klart min rapport, skickat den till morsan för korrekturläsning och har fått tillbaka en första rättning, har åtgärdat det som morsan tyckte var fel eller lagt till det som saknats och skickat iväg den ännu en gång. Imorgon får vi se vad resultatet blir från korrekturläsningen. När allt sådant är klart är det bara att skicka upp den till examinatorn och vänta på ett utlåtande därifrån, sen är det väl tidsbokning av redovisning som står för dörren. Det börjar ta sig och det känns väldigt skönt.

Var på banken idag och fyllde i en reklamation för att jag inte betalat 80:- till Taxi ABC (vilket verkar vara något bluff företag dessutom), jag hoppas att banken inser det och ger tillbaka mina 80 kronor samt kanske sätter Taxi ABC på någon misstänkt lista eller dylikt. Kortet blev även spärrat (bankkvinnan klippte det i 6 bitar!) inte mycket kvar att använda där inte.

Nä nu är det nog dags att kila i säng, sova bör man annars-är-man-mindre-produktiv-dagen-därpå-man ;)

Inga kommentarer: