söndag, oktober 25, 2009

Bröllop

Ja ett sådant ska jag tydligen på imorgon eller idag beroende på hur man ser på det då klockan är 2 på natten/morgonen. Den här helgen har väl inte riktigt blivit som jag hade tänkt mig fullt ut men ändå hittills har den väl varit ganska bra, har inga gigantiska tankar om morgondagens bravader då jag inte kommer få dricka något på bröllopet för att jag ska vara chaufför. Övriga polare/kolleger var tydligen ute och drack lite eller så var dom hemma med några andra vänner och drack men själv satt jag här hemma och *suck* städade mitt rum.

Varför kan man ju fråga sig och det är av den enkla anledningen att vi ska byta fönster nu i veckan och det måste vara helt städat runt fönstret vilket betyder att allt jag hade liggandes på fönsterbrädan samt allt nedanför den var tvungen att plockas bort. Jag passade även på att städa bort en djävla massa papper och skit från mitt skrivbord som jag förvisso lovade att det inte skulle vara något papper eller dylikt på (iaf inte för en längre stund).

Det löftet gick väl lite sisådär, men allt jag hade runtikring fönstret och liggandes i överflöd fick plats i en flyttkartong. Lite ironiskt så kändes det som att jag skulle flytta när man sedan kom in i rummet för att se hur "tomt" det såg ut när alla saker som stått i fönstret och under det var borta. Nä tror det visst är dags att säga god natt, man ska väl vara väl utvilad imorgon och plocka på sig sitt A-game ;)

Inga kommentarer: