tisdag, oktober 13, 2009

Irriterande

Ja det kan man ju säga, jag har lyckats glömma bort mitt lösenord till mitt hotmailkonto, jag satte ett så pass hemligt/starkt lösenord att jag inte kommer ihåg det. Men det är väl inte det som är det jobbigaste utan det är väl dom faktorer som gör att jag omöjligt kan återställa mitt konto. Min hemliga fråga är dom fina orden som blir om man skriver ut fu vilket inte är en så stor ledtråd till vad det kan tänkas vara för svar till en sådan? Sedan kan man ju få sitt konto återställt genom att dom mailar till en men gissa vilken mailadress den går till jo samma mailadress som jag för närvarande inte kommer åt?! Hur genomtänkt var det?

Någon kan ju kanske undra varför jag bytte lösenord från det jag hade? Jo Microsoft blev ju hackade och någon lyckades komma över lösenorden (måhända kanske inte mitt) men dom gick ut och uppmanade folk att byta sitt lösenord för säkerhets skull vilket jag då gjorde och eftersom jag är väldigt noga med att lösenord ska vara starka och säkra så valde jag troligtvis något långt med en massa konstiga tecken och stora/små bokstäver mm. Det blev så pass starkt att inte ens jag själv kan komma in, då tror jag nog man har lyckats!

Nästan så att man ska be dom som hackade MS att göra det igen så jag kan få tillbaka mitt konto!

1 kommentar:

elida sa...

Jag har några förslag:
Fuck U? Fru Uggla? Fröken Underlig? Fina Uggs? Fjuttig Unk-lukt? Fjantiga underkläder? Fanny Ulvén? Eller Fillifjonk-Undulater? Fornlämnings-Uppgift? Flatlöss-Uggla? Fynd-Uff?

Inte det?
Ha en bra helg i alla fall! =)