onsdag, oktober 28, 2009

Noterat

Jag har noterat att jag inte bloggar lika mycket nu som jag kanske gjorde förrut, kan väl ha något med att lusten till att orka med något inte riktigt har samma sug om mig längre. Lite bistert beskyller jag nog det på mitt jobb som är väldigt energiutsugande och rent ut sagt fördjävligt (iaf psykiskt). Jag har funderat ganska mycket på att jag vill sticka tillbaka upp till Skellefteå för att plugga klart de få kurser som jag har kvar och jag har väl mer eller mindre bestämt mig för att slå slag i saken.

Allt är kanske inte riktigt färdigplanerat men jag är på väldigt god väg, imorgon blir till att ringa till min gamla lärare och fråga om jag kan få bli omregistrerad på hans kurs så jag kan läsa upp den och bli klar med den, för jag har ju bara 3 labbar att göra i den kursen för att jag ska bli klar.

Jag skall även skicka in en ansökan till ett jobb jag gärna vill ha när jag börjar plugga igen då jag troligen inte kommer ha något CSN stöd för att jag försöker läsa upp de kurser jag saknar för att få min examen, dock är jag väl inte helt utan stålar. Jag har faktiskt sparat undan lite så jag kan nog klara mig ett tag kommer bli att leva snålt igen kan jag säga. Men med lite hopp så går det alltid vägen, plus att jag kommer med största sannolikhet må så fördjävla mycket bättre av att plugga i Skellefteå än att vara kvar på mitt nuvarande jobb.

Nä dags att sova så man orkar med morgondagens eventuella bravader.

Inga kommentarer: