söndag, november 15, 2009

Tick tock

Det känns som att tiden står stilla samtidigt som den bara rinner iväg, 2 månader låter kanske som en lång tid men snart är det dags. Jag tänker på min resa norröver, samt på att jag inte har lyckats få tag i ett transportmedel som kan få upp alla mina saker i ett svep utan att det ska kosta skjortan. Visst det kan bli en kortvisit upp en dag, softa en dag och sen får polarna åka ner igen, för att komma undan med en prissumma på 4300:- i hyra endast. Visst kan man hyra ett släp men det kommer troligtvis kosta mer i soppapengar, får göra någon slags överslagsräkning på vad totalsumman för transporten kommer att kosta.

Har fortfarande inte skrivit på kontraktet för lägenheten, det ligger på mitt bord framför tangentbordet, allt som saknas är att ta upp pennan och skriva under stoppa det i svarskuvertet tillsammans med intyget att jag kommer studera på universitetet. Vet inte varför det har tagit så lång tid att skriva under det, lite undermedvetet så skriver man ju på att man kommer vara borta i minst 1 år.

Imorgon blir det till att hjälpa kompisen installera klart hennes dator då vi endast fick ihop alla delarna men det vägrade att installera det nya operativsystemet på hennes disk, kom bara så långt att den ville starta windows och sen inget mer. Min gissning är på att systemdisken hon hade som var på 80GB och tillverkad 1 dag före min födelsedag för 5 år sedan, känns som att det kan ha varit en bidragande faktor till varför hennes system var lite trögt. Imorgon ska hon köpa en ny disk och förhoppningsvis går allt vägen då, kommer ju vara en helt ny dator när man är klar i alla fall.

Nä nu tror jag nog att det är dags att gå och lägga sig.

God natt!

Inga kommentarer: