måndag, juni 07, 2010

Då var man framme

Inte för att jag har åkt så långt men jag är ändå framme i Umeå, fick skynda mig att hinna med bussen som gick kl. 14 idag, en halvtimme innan så packade jag ihop det sista och slängde igen dörren bakom mig. Kom fram till bussen med 2 minuter tillgodo :) Varför är jag i Umeå kan man ju undra, jo det är ju så att jag ska gå en endagskurs för att få börja jobba på Systembolaget där jag har lyckats få sommarjobb.

Jag har dock fått reda på att det kommer inte bli så värst många timmar den första månaden men det verkar som att det kommer bli mycket mer från och med i slutet av juli och hela augusti :) ser fram emot det, men under tiden kan jag sticka ut till golfbanan vi har i Skellefteå för att träna lite eller kanske ta en runda mitt i natten. Ja det är det som är så intressant då solen ta mig fan inte går ner här uppe, det är ljust precis hela tiden, må hända lite mindre ljust mellan 2-4 på morgonen men det är fortfarande så pass ljust att man kan spela golf.

Tänkte passa på att lägga upp lite bilder, dels från färden och sen från min vistelse här i Umeå, vi får se hur många bilder jag hinner ta men här kommer några iaf:
Detta är varför jag älskar norrland, så lugnt och stilla. Inget att oroa sig för och skog så långt ögat når, man fylls av en känsla av ro. Som att inget kan besvära en här, långt bort från storstadens stress och bagateller.


Ja för att demonstrera att man har kommit till ostriket så har dom satt upp 2 gigantiska osthyvlar...

Här har vi en bild på Umeå älv och det rosa Ni ser ute i vattnet är en gigantisk hand som pekar öster ut?!

Dagens middag blev grillad fläskkarré i BBQ-sås med potatis och sallad samt en stor stark :)


Nä nu tror jag visst att jag ska ta och hoppa på cykeln jag fått låna från Scandic (as nice jue) och trampa iväg lite för att kanske upptäcka mer eller något.

Vi hörs nog snart igen!

Inga kommentarer: