lördag, november 20, 2010

Nu har snön kommit (hit ner)

Ja då har snön kommit till Stockholm också, det började snöa när jag var hemma hos några kompisar och hälsade på. Vi tänkte inte så mycket mer på det men det märktes att folk tog det extremt lugnt på vägarna även på motorvägen var det slökörning. Kom hem lugnt och säkert, sitter nu här på mitt rum och tänker på hur kul och trevligt det kommer bli när det nu snart är jul. Allt roligt vi kommer göra under julledigheten också, längtar redan men får väl bärga mig lite då jag har en del matte plugg framför mig att göra då jag missat en lektion nu när jag har varit iväg på mässa här i Stockholm.

Det har varit grymt kul, en del ungdomar var väldigt intresserade och ställde en massa frågor medans andra mestadels kom fram och kände sig tvingade att ställa lite frågor bara för att deras SYO eller lärare sagt åt dom att dom måste för att dom ska få slippa vara i skolan ;) Kommer själv inte ihåg så mycket från när jag gick omkring på mässan men endast då jag stannade till i den monter jag nu jobbade i (hehe). Jag vet att det var väldigt mycket information om en väldans massa saker man skulle samla på sig men en sak som jag var säker på var att jag i alla fall inte ville plugga på KTH eller Stockholms Universitet då det känns så opersonligt med ett så stort campus samt att det är en så pass stor stad att det väldigt lätt inte blir samma känsla som jag har uppe i Skellefteå.

T.ex om jag känner att jag har tråkigt hemma (vilket sällan händer men ändå) så kan jag alltid knata iväg 2-3 dörrar eller bara en huslänga bort så är jag hemma hos en kompis och kan hitta på något med dom. Är man i Stockholm så blir avstånden sjukt mycket längre då jag troligtvis hade bott kvar hemma när jag pluggat och några andra hade bott i studentlägenhet eller hemma hos sina föräldrar som bor på andra sidan stan vilket det tar minst 1 timme att ta sig till (med andra ord väldigt opersonligt).

Nä nu börjar klockan rinna iväg, jag får försöka ta några bilder imorgon och hoppas på att snön ligger kvar så det blir lite fina bilder på en snötäckt bakgård eller på gatan utanför :)

God natt!

Inga kommentarer: