söndag, november 21, 2010

Snön är borta, dags att röra sig hemåt

Vad som gör det lite tråkigt är att som sagt snön är borta, det ser mer ut som att det skulle vara på väg att bli vår med lite små snöhögar som ligger kvar och inte har hunnit smälta bort än. Dock när snön föll var det väldigt vackert och när jag vaknade upp dagen efter så låg den fortfarande kvar och när jag är på väg ner för att käka frukost så möts man av den härliga doften av ved som eldas, vilket också var fallet då farsan satt igång och elda i kaminen för att värma upp vardagsrummet. Det blev en sådan mysig känsla ungefär som när man vaknar upp i en stuga i fjällen och känner doften av att någon värmer upp stugan med vedeldning.

Jag hoppas att det hinner komma mer snö och att det börjar bli lite kallare så att snön faktiskt får ligga kvar och att det inte blir som nu att det regnar bort någon dag senare. Jag hann tyvärr inte ta några bilder då det var full rulle efter frukosten, farsan skulle skjutsas hit sen skulle han och hans sambo ha skjuts någon annanstans och när jag släppt av dom skulle jag hem och plocka upp morsan för att sticka vidare till Stockholm Quality Outlet för att försöka hitta kläder som kan tänkas passa min storlek. Dock vill jag tillägga att SQU inte längre är något shoppingområde som skall vara "billigare" än inne i stan måhända så kan dom klistra på en lapp där det står att ordinarie priset varit 1000:- eller 999:- men att det nu är kanske 799:- eller 899:- det är fan samma priser som inne i stan.

Gick i alla fall runt med morsan till några butiker och provade lite byxor men hittade inte riktigt någon som passa så jag kände mig helt nöjd, dom flesta var lite för tighta över låren vilket då stramar åt när jag cyklar till och från skolan samt till träningarna, vilket i sin tur gör det jobbigare då jag inte kan använda hela lårmusklerna fullt ut.

Vid midnatt igår natt gick jag och några polare på bio och vi såg den nya Harry Potter filmen (del 1) och jag tyckte den var riktigt bra, det som var mindre bra var väl alla snorungar som inte får gå på krogen men tycker det är så coolt att vara inne i stan så sent som satt och störde i biosalongen. Som sagt dom får inte gå ut på krogen men dom vill vara inne i stan sent på kvällen för det är "coolt" på något sätt och vad gör dom då jo dom går på bio såklart. Nåja jag lyckades i alla fall filtrera ut det mesta sorlet och fokusera på filmen.

Nä nu ska jag nog ta och packa klart mina saker och sen ta och hitta på något med övriga familjen. Men innan jag avslutar ska jag passa på att lägga upp en länk på ett personlighetstest där man får se till vilket Hogwarts hus man skulle tillhöra om man skulle gå på Hagwarts school of magic ;)

http://www.personalitylab.org/tests/ccq_hogwarts.htm

Jag kan ju tillägga att jag skulle hamna i Hufflepuff!

Inga kommentarer: