tisdag, november 23, 2010

Vilken djävla resa alltså

I söndags flög jag som bestämt tillbaka till Skellhell men för att vara säker på att jag inte skulle missa flygbussen så stack morsan och jag iväg lite tidigare än planerat då jag ville säga hej då till en kompis först. Vi svänger förbi polaren och vi står och snackar ett tag innan det dags att åka igen. När jag väl kommer fram till busshållplatsen så visar det sig att jag är lite tidig... men det gör inte så mycket jag kan ju alltid ta flygbussen ut till Arlanda och sitta där ett tag tänkte jag. När vi kommer till Arlanda (ca 40 min för tidigt mot vad jag hade tänkt vara där) får jag veta att mitt plan är 1 timme försenat!!! Jahapp, jag gick till biljettservice för att kolla om det fanns något annat plan jag kunde ta men det visar sig vara det sista flyget som går till Skeå denna dag... bara att slå sig ner vid gaten och vänta då.

Jag kommer till gaten och slår igång min laptop och kopplar in min externa hårddisk, som tur är har man ju lite filmer/tv-serier med sig så jag klarade mig ganska bra i att ha något att göra i väntan på att våra piloter skulle anlända. När vi äntligen får komma iväg kl. 22.40 så har vi suttit på flygplanet och väntat i ca 1 timme och som kompensation för vår uthållighet får vi då tydligen gratis kaffe eller te... ja nu tog dom i. Jag tar en kopp te för att försöka hålla mig vaken och magen på bra humör, inte nog med det så bestämmer sig gubben i stolen framför mig att han ska luta sig tillbaka när jag redan från början har knäna inkörda i ryggen på honom när jag sitter upp vanligt så då fick jag en VÄLDIGT liten yta att röra mig på :( jag får väl trösta mig med att jag kan lyssna på musik i mobilen.

Som om det inte skulle räcka med att jag redan sitter tight fastklämd i min stol så måste grabbarna grus bakom mig leva om som om dom vore 5 och inte kan sitta still, och "sparka" på mitt säte eller sätta upp knäna mot mitt ryggstöd och sedan byta position var 10:e sekund. Kan ju inte påstå att det var min dag i söndags, fick lite lite sömn efter att ha varit på midnattsbio med några polare och såg den nya Harry Potter filmen, för att sedan efter kanske 4-5 timmars sömn kliva upp och snabbt käka frukost och sedan dra iväg till IKEA med farsan och hans sambo för att leta efter nya sängar till dom tillsammans med resten av Sveriges befolkning... det fanns fan knappt en ledig parkeringsplats på hela parkeringen, och då hade vi tur som hittade en längst bort från ingången. Vi landade i alla fall ca 23.30 istället för 22.10 som vi skulle ha gjort, som tur var stod flygbussen och väntade på oss så jag kom ju hem till slut något trött. Så efter att jag snabbt hade packat upp mig slängde jag mig i sängen och somna nog direkt.

Jag kan ju trösta mig med att när jag fick gå och handla igår (måndag) så hittade jag mitt efterlängtade julvörtbröd som jag idag har åtnjutit till frukost :D Nä kanske dags att göra sig i ordning för skoldagen, ska ju trots allt hitta på en del idag, skola sen träning sen vinprovning :)

1 kommentar:

JM sa...

Låter som en riktig mardrömsresa du hade :/ jag får hoppas min flygresa mot julhelgen (den 22:a) blir lindrigare. Lyckligtvis blir det nattbuss stockholm-umeå till föräldrarna så det borde vara ett säkert kort.

Sen efter jul ska det bli jävligt kul att komma tillbaks till skellhell igen. Man börjar få lite hemlängtan av att läsa din blogg :P