tisdag, november 09, 2010

Orolig har man varit men nu

Idag har man varit på mässan i Örebro och det gick faktiskt väldigt bra tills mobilen surra till i fickan och när jag hade lite ledig tid så tog jag upp och kollade, det var ett sms från en klasskompis som säger att vi har fått våra resultat presenterade från matte tentan jag skrev förr förra veckan. Snacka om att nerverna var på helspänn då, jag ville inte ta reda på om jag klarat mig eller ej under pågående mässa med risk för att resultatet skulle störa mitt arbete.

Jag sköt undan mina tankar kring tentamensresultatet och tog på mitt game-face igen och körde vidare. Måste komma ihåg att till nästa mässa och kanske inte snacka så mycket utan att endast svara på frågor som dom blivande studenterna kan tänkas ha (och dricka mer vatten!).

Lillebrorsan kom och hämtade mig och det hade hunnit börja snöa ganska ordentligt ute så det var tur att det var vinterdäck på bilen, på vägen hem till brorsan så diskuterar vi lite om resultatet och ja jag försöker hålla nerverna i schack men det går lite sisådär. Vi bestämmer att vi inte orkar laga någon middag och är lite lata så vi beställer pizza/kebab. Jag sätter mig och försöker spela lite på den iPod touch jag fått låna av skolan för att lugna ner mig och inte tänka på tentan. Vi kommer hem jag ställer ifrån mig maten på bordet och går in till brorsans dator för att logga in på studentportalen.

Det blir ju inte bättre av att dom har gjort om studentportalen så man har lite svårare att hitta grejjerna mot vad man har varit van vid. Jag lyckas klicka mig in på länken Preliminära resultat, där står det att jag inte har några resultat... nähe tänker man vad har jag det då? Hittar länken för Tentamen där står det att följande symbol syftar på omtentamen (en pil som visar en u-sväng). Tankarna flyger runt i skallen, vad betyder detta har jag inte fått godkänt? Självförtroendet tar sig en liten törn men jag tycker fortfarande att jag har inte sett någon form av resultat så jag klickar vidare i djungeln av länkar och hittar till slut Registerutskrift (något kryptiskt om ni frågar mig) och där under står alla mina kurser som jag läst fått godkänt i sam underkänt och ja vad hittar man högst upp på listan bland godkända kurser om inte... JAG FICK EN 4:A!!!! (4 = VG) Det är fan långt mer än vad jag skulle gissa på att jag skulle få. Så djävla skönt, det firades med en pizza och en film i soffan hos lillebrorsan :D

Nu ska jag äntligen sluta skriva och fortsätta njuta av denna personliga seger ;)

Inga kommentarer: