torsdag, mars 03, 2011

{Insert rubrik here}

Typiskt så kommer man inte på någon bra eller passande rubrik för inlägget så ni kan ju få hitta på en egen ;) Tänkte meddela i alla fall att det igår var en stipendium utdelning till dom som fått sin ansökan godkänd och jag var en av dom lyckliga, jag och en kompis har sökt ett utvecklingsstipendium på 35 000:- men fick dock bara 10 000:- till att börja med för att göra våran marknadsundersökning och sedan återkomma och söka om mera utifall det visar sig att det finns intresse för den produkt/tjänst vi hade tänkt förse arbetsmarknaden med.

Pengarna ska gå åt till resa och logi för oss när vi ska åka på möten lite var stans i detta avlånga land. Förhoppningen finns ju att det ska uppstå ett intresse för det vi hade tänkt utveckla. Men vi får se, det som ligger framför mig just nu är en hel del matte plugg då jag äntligen ska ha blivit registrerad på matte kursen enligt studievägledaren. Det har tydligen blivit lite nya rutiner sedan nyår så personer som kunde omregistrera mig på en kurs inte får göra det hur som helst utan det måste gå via en studievägledare även om kursens innehåll är densamma bara det att universitetet bytt kurskoden på kursen.

Idag blåser det väldigt mycket kollade precis på en vädersida som är lokal för min stad och där hade dom uppmätt en vindstyrka på upp till 20 m/s inatt kl. 4.46, just nu är det runt en 7 m/s och det kan väl stämma ganska bra, jag cyklade till plugget idag och när jag kom runt hörnet till en byggnad så blev jag nästan tvungen att ställa mig på bromsen för att inte åka baklänges, så mycket blåste det. I vindblåsten trampar jag på rätt så rejält och jag försöker göra mig så liten som det går, samtidigt framför mig ser jag 2 tjejer som också försöker cykla åt samma håll som mig och jag kan inte förstå varför men jag började bara skratta när jag fick vinden i ansiktet samtidigt som jag ser dom kämpa framför mig. Jag skulle nog ha gått till plugget idag ;)

Såg en rolig rubrik i norran.se och det var en insändare tror ja, det stod "Skellhell är inte så illa som du tror" mest komiska med den är att någon har använt ordet skellhell vilket enligt mig är ett ord som vi myntade när jag började plugga här 2004 :D

Dags för räkneövning, kan nog behövas efter dagens lektion som också var den sista lektionen innan tentan då vi gått igenom något nytt. Så nu är det bara repetitionslektioner kvar tills tentan kommer den 22/3.

Inga kommentarer: