fredag, mars 25, 2011

Världens snabbaste rättning...

Ja igår fick man beskedet att tentorna var rättade, gick ganska fort måste jag säga då vi skrev dom i tisdags. Hade fått reda på att en annan kille i klassen hade fått höra av lärarinnan att hon hade rättat hans tenta så pass mycket att han minst var godkänd men var inte riktigt klar med den, jag som hade hoppats på att jag åtminstone skulle få minst 1 vecka utan ångest och jämran över resultatet på tentan. Men så idag beslutade jag mig för att gå och käka lunch som jag brukar med en kompis på skolan då det alltid är super god mat i restaurangen på fredagar, idag var inget undantag Porterstek med haricot verts, potatis och portersås samt gelé.

Efter lunchen blev vi haffade av några ninjor som inte sa något utan tog med oss ner till kårpuben för att bjuda på en riktigt smarrig våffla då det är våffeldagen idag tydligen ;)


Efter att man norpat 2st (hehe) så begav jag mig för att söka upp min tenta hos lärarinnan, dock var hon inte på sitt rum (noterade att klockan var 12.40) så hon är nog på lunch. Jag går till lärarnas fika/lunchrum och träffar på tjejerna från studentservice och jag frågar efter lärarinnan men sa att hon hade sett henne gå ut genom dörren (vilket jag antog som hon har gått för dagen). Nåja sa jag och beklagade mig lite över att jag inte kommer få se resultatet på tentan, men då självklart så vill ju en av tjejerna veta vilken kurskod det gäller då hon brukar lämna ut tentorna.

Jag säger vilken kurskod det är och då får jag höra att lärarinnan som har gått för dagen kom precis förbi och lämnade en drös tentor jag går och hämtar den, nej nej nej är allt som kommer ut ur min mun men det är för sent hon har redan försvunnit. Typiskt tänker jag nåja bara ta det som det kommer, 30 sekunder senare är hon tillbaka här har du tentan, jag blundar direkt och ber henne lägga tentan på borde framför mig med betyget vänt ner mot bordsytan, då kläcker den andra tjejen från studentservice ur sig att nu får du ha ett pokerface, jag tittar upp och ser att hennes ansiktsuttryck varken visar glad eller ledsen så där kunde man ju inte fiska någon info. Jag lägger handen på tentan och tar ett djupt andetag, sen vänder jag på den och läser 14p... jag lyckades hålla för betyget med min högra tumme så jag lyfter lite försiktigt på tummen och vad ser jag där under jo en en en


JAG FICK GODKÄNT! :D ALLA MINA MATTEKURSER ÄR NU KLARA WOHOOOOO!!!

Imorgon är det tentaröj på kårpuben och där kan ni ju slå huvudet på spiken att jag kommer vara :P

/SpelfreakeN out!

Inga kommentarer: