fredag, mars 18, 2011

Tentaplugg

Då är det tentaplugg igen massor ska klämmas in i skallen och det känns lite tungt då vi inte haft den kontroversiella undervisningen med att en lärare står framme vid tavlan och undervisar utan istället har vi fått använda en dator och koppla upp oss mot en mötesplats online som i och för sig är ett bra verktyg men det har inte känts riktigt som att allt gick in när vi använde oss av det verktyget. Dock på senaste passen var det bra då läraren gick igenom och räknade diverse uppgifter vilket jag har suttit och räknat på idag.

Idag är det S:t Patrics day också så kårpuben hade lite extraöppet och visst var man förbi en sväng. Stannade inte allt för länge och ja allt var grönt även ölen man fick vilket ni kan se på bilderna nedan:

Häromveckan så havererade en hårddisk för mig vilket min kära dator gärna berättade för mig när jag kom hem och startade skärmen, jaha tänkte jag och tänkte äsch får kolla det lite senare men det kan ju vara kul att se vilken det är som failar och då står det C:/D: hmm (paniken steg lite). Jag satte mig på cykeln och cykla fort som attan in till staan och in på en datorbutik och köpte en ny hårddisk och sedan började backup-arbetet. Samtidigt fick jag lite besök från Stockholm och det var väldigt trevligt, vi hade sjukt kul hela helgen.

Blir nog till att boka in en resa ner till Stockholm efter tentan, men innan det så ska jag jobba lite för skolan, ska åka runt på en LTU TeknikTour och försöka ragga lite elever till att komma och plugga på LTU. Först ska vi åka upp till Luleå, några dagar senare i början av april ska vi till Älvsbyn och dagen efter vi varit där ska vi till Arvidsjaur så det kommer bli en jädra road trip :D får se om jag lyckas få tag i en gratisbil från hertz att åka ner med annars får jag försöka få med mig min golfbag på något annat sätt på planet. Tänker ju ta med mig golfklubborna när jag ska till USA i sommar :D

Nu börjar klockan rinna iväg lite och jag börjar bli lite trött så ska nog ta och borsta tänderna och krypa ner i sängen (som tyvärr är tom...)

2 kommentarer:

JM sa...

Grön öl, what have you done!

Är din produkt/tjänst programmeringsrelaterad eller nåt mer fysiskt btw? Man blir lite nyfiken :D

t-bone sa...

Produkten är väl mer en tjänst den är också programmeringsrelaterad men ska även passa för grafiker till typ effektstudios osv ;)

Kryptiskt svar jag vet men tänk dig konsultfirma så kanske det lossnar.