torsdag, juni 23, 2011

Det brinner

Fick höra av en kund igår att det brann i närheten där jag bor, man blev ju självfallet lite orolig men vad ska man göra om det brinner i huset man bor i t.ex? Inte mycket man kan göra, nu visade det sig att det var en 2 kvarter bort så jag klarade mig i alla fall. Orsaken till branden är väl för mig oklar men man kan ju kolla in vad som står på norran.se om man vill få en mer detaljerad information om det.

Hade lite tur med vinden också, större delen av tiden det brann och kom rök så blåste det ut mot havet och inte in mot land (vilket skulle varit åt mitt håll). Dock senare på kvällen/natten så bytte vindriktningen och precis innan jag skulle gå och lägga mig så började det plötsligt lukta bränt (vilket det fortfarande gör) i mitt rum. Det kommer det väl göra ett tag till framöver.

Nu är det bara 3 arbetsdagar kvar innan semestern!!! Ja då djävlar smäller det, men jag måste springa till tvättstugan och boka en tvättid typ dagen innan jag åker hehe, tvätthögen bara växer. Hoppas det kommer bli lite folk idag... men antagligen inte, dagen före midsommar så kommer väl alla nissar in och handlar och så förväntar dom sig att vi ska ha öppet imorgon... nej det är röd dag då har vi inte öppet.

Nu måste jag nog kila till jobbet så jag inte blir försenad, fyi så gör ryggen mindre ont idag men får väl knapra lite smärtstillande i värsta fall så jag har lite rörlighet och kan jobba.

Inga kommentarer: