torsdag, juni 30, 2011

Dags att lyfta

Hualigen det blev en tidig morgon i alla fall... nu har man i alla fall hunnit duscha och raka sig, ska försöka slänga i mig lite frukost innan bilen sätter av mot Arlanda. Det känns verkligen att semestern har börjat, igårkväll packades och stuvades det om tills vi båda kom ner till dom tillåtna 23kg per väska man får ha med sig. Tyvärr så får man bara ha med sig 1 bagage á 23kg så ett tips är väl att inte boka via Delta Airlines om ni vill slippa att betala för ert andra bagage. Blir nog att boka med iceland air eller så ;)

Flyget verkar vara lite försenat, surfade in på arlanda.se och såg att avgångstiden blivit framskjuten, men det gör inget vi måste ändå vara på flygplatsen ca 3 timmar före avgång för att hinna med allt innan säkerhetskontrollen. Försökte checka in farsans sambos biljett igår kväll men till ingen större lycka, dom sa bara we're sorry... och något om att ta kontakt med en personal vid en incheckningsdisk på flygplatsen.

Alla viktiga dokument har vi med oss också så det ska ju inte vara några problem enligt mig men vem vet, jag vill ju byta sittplats än den jag fick (typ längst bak i planet) där kan man inte luta tillbaka stolen för stolsryggen stöter i väggen till toaletterna som finns längst bak... så förhoppningsvis kan vi få en plats vid nödutgången men det måste man ta vid incheckningsdisken. Nä nu måste jag springa om jag ska få i mig någon frukost innan vi ska dra.

Puss och vi ses snart ;)

Inga kommentarer: