tisdag, maj 20, 2008

Plötsligt small det

Det var en helt vanlig veckodag, jag kliver upp för att gå till skolan, gör mig iordning och sticker iväg. Kom till busshållplatsen och inser att det inte kommer komma någon buss då jag trodde det skulle komma en. Så jag gick upp till V-by, dårifrån åkte jag som vanligt till skolan med tunnelbanan. Kommer fram till skolan till slut och sätter mig med några klasskompisar för att plugga lite matte inför den kommande tentan som vi har på fredag.

Jag försöker lösa lite uppgifter men det går inge vidare, jag lägger mig i en av sofforna som står i rummet för att samla lite energi då jag var lite trött, efter en liten "powernap" som inte var någon nap alls så satte jag mig åter vid böckerna och fösökte klura ut hur jag skulle lösa problemet. Jag frågade till och med klasskompisarna som satt där men blev inte så mycket klokare av det. Märkte att jag inte heller fick ut speciellt mycket mer av att sitta i skolan mer än att jag verkade störa dom som satt och försökte plugga. Så jag beslutade mig för att röra mig hemmåt istället.

Jag passar på att ringa polaren på vägen till bussen och när jag ser bussen så tänkte jag att jag springer till busshållplatsen så hinner jag med, men just som jag skulle till att springa så small det till i nedre delen av ryggen. Ungefär som om någon stack en kniv där och vred om, kunde inte röra mig, till och med kärringen med rolatorn gick fortare än vad jag gjorde och visst jag missade ju självfallet bussen så jag fick vänta på nästa. Bestämde med polaren att jag skulle förbi honom på vägen hem, men innan jag "hoppade" på pendeln så passade jag på att gå till apoteket som ligger vid centralen. Kom instapplande väldigt stel i ryggen och frågade efter värktabletter mot just nåogt sådant. Fick en förpackning Pronaxen, gick till kassan betalade och fick till och med lite vatten så jag kunde ta en tablett direkt.

Inte fan har den hjälpt direkt, har väntat flera timmar nu men inte känt av något märkvärdigt, fick dock ordinationen att man bör ta en på morgonen och en på kvällen. Jag slängde ju i mig en direkt så jag får väl vänta lite med nästa men ska fanimej dra i mig en innan jag somnar ikväll så blir det förhoppningsvis bra imorgon, eller i alla fall något bättre. Nu ska jag testa lite mera Crysis grymt roligt spel :D

Puss och (aj!) kram

Inga kommentarer: