fredag, maj 02, 2008

Valborg

Detta år firades valborg i Uppsala och det var sjukt kul. Hur mycket folk ute som helst och en större attraktion var att kolla på forsränningen som gick på ån som flyter genom staden. Det var också väldigt roligt att kolla på, speciellt roligt var det när båtarna åkte ner för fallet och sedan vardet bara småbitar kvar av båten när dom skulle fortsätta ner för forsen. Det var inte så jättekraftiga strömmar och inte så väldigt djupt heller men kul att kolla på det var det minsann. Jag fick även reda på att en av mina kusiner skulle vara med och tävla i forsränningen men han skulle åka i båt 53, dessvärre så orkade vi inte stå kvar och titta på så många så efter en 20st gick vi för att äta våran lunch i ekonomikerparken eller ekonomikernas park hur man nu vill säga.

I den parken träffade jag även lite folk som jag inte trodde jag skulle träffa där, nämligen skelleftefolk :D var hur kul som helst att stå där och prata lite minnen och fråga ut dom vad dom gjorde här och dom var väl mer eller mindre i Uppsala av samma anledning som jag var, nu var det ju så att jag åkte för att träffa min flickvän och fira valborg med henne och lite kompisar. Jag lyckades även styra upp ett möte med kusinen som hade varut ned u firsränningen, han kom och berättade att deras båt hade gått sönder i fallet (among others...) så han hade fått sig ett litet dopp, men det gjorde inte så mycket solen sken och det var glatt sällskap runtomkring.

Efter att vi hade avverkat våran lunch begav vi oss hem till flickvännen där vi hämtade den mat som vi skulle grilla på kvällen, sedan begav vi oss iväg till ett studentområde där några i sällskapet bor. Ute på innergården fanns det ett gäng grillar och lite bord och stolar så det var bara att hugga tag i någon grill och ett bord. Vi startade väl grillen runt 18 tiden och sedan grillade vi diverse olika saker, tjejen hade fixat oprdning grillspett, gott gott. Passade väl på att grilla några marshmallows också :)

Nä nu är det dags att fixa lite käk, söka lite sommarjobb/jobb och sedan plugga matte inför tentan som komma skall (redan nästa onsdag huhaligen).

Inga kommentarer: