tisdag, maj 27, 2008

Större

Idag var man inte så villig att kliva upp ur sängen, vaknade först kl. 8.30 men kände att jag inte riktigt var färdigutvilad så jag satte larmet till kl. 9 istället. När det ringde igen vid 9 ville jag egentligen fortfarande inte gå upp men gjorde det i alla fall. Tog mig iväg till läkaren idag också, där konstaterades det att jag inte klämt någon närv utan bara att 2 utav mina ryggkotor har lyckats stöta ihop för att en disk inte höll trycket när jag skulle springa till bussen i förra veckan.

Disken är väl okej nu men det blev väl ett sådant tryck att den inte orkade hålla imot och därav så smällde ryggkotorna ihop vilket gjorde djävulskt ont. Fick i alla fall lite starkare smärtstillande och anti-inflammatorisk medicin. Jag köpte receptritt på apoteket men det var bara 250mg nu får jag 1g smärtstillande i mig, samt 50mg av en anti-inflmmatatorisk tablett. Efter att jag varit hos läkaren stack jag till plugget, även om jag inte har några lektioner mera så stack jag dit för att plugga lite matte, som så väl behövs.

Träffade en klasspolare som också skulle plugga matte men han skulle till huvudcampus där några andra satt, jag kände inte för att dra dit utan ville försöka först på egen hand. Imorgon ska jag dock dit för att plugga med dom. Jag vet ej när dom kommer vara där men ska ringa kompisen imorgon och kolla vart dom sitter. Nåja det var väl mitt lilla äventyr för idag :) Justja Fotbolls-EM har ju börjat och Sverige spelade sin första match idag mot Slovenien, den vann dom med 1-0. Lite halvspännande var det men dog ut något under andra halvlek. Några av toppspelarna satt på avbytarbänken för dom väntar på att deras skador skall läka tillräckligt bra för att kunna spela match.

Nu ska jag sova, smärttfritt också :D inte så konstigt då jag har en massa smärtstillande i mig men det ska bli skönt att äntligen kunna slappna av.

Tjolahopp!

Inga kommentarer: