torsdag, juli 10, 2008

C# ftw

Hehe ja idag har man suttit och konverterat allt det jag har gjort under några veckors tid från C++/CLI till C# och jag måste säga att C# är så djävla mycket skönare att koda i än C++/CLI dock tycker jag fortfarande om vanlig C++ men med /CLI blir det en djävla massa krångel speciellt om man ska länka ihop unmanaged kod med managed kod, ett helvete. Men nu har jag nästan helt och hållet gått över till C# har lite testning kvar att göra imorgon så att allt fungerar som den applikation som jag skrev i C++/CLI gör.

Har spelat klart World in Conflict för någon dag sedan, mycket välgjort spel, creds till dom som skapat det. För övrigt så har jag kommit ganska långt i min bok som jag ju köpte för omkring 2 dagar sedan. Nästan halva boken utläst redan :) vet inte varför men har liksom längtat efter att sjunka in i bokens värld ett tag. Resan till och från jobbet känns så mycket kortare nu av någon anledning ;) Undrar när nästa bok kommer den borde ju komma snart för jag beställde den ju inte för så värst länge sedan.

Nä nu ska jag väl kanske tänka på vad jag ska ha till middag och sen försöka sälja morsans bil om köparen dyker upp.

Inga kommentarer: