onsdag, juli 23, 2008

Jobb och gratis musik

Man sitter på jobbet och har lite tråkigt vad kan man göra för att liva upp stämningen lite? Jo man kan lyssna på lite gratis musik :D Jag fick tipset från en kollega här på jobbet, hon frågade om jag brukar lyssna på musik när jag jobbar och visst det gör jag, sen frågade hon varifrån jag brukar lyssna på min musik ifrån. Varpå jag nämnde diverse internetradios som jag tycker spelar min typ av musik vilket är Trance / Vocal Trance men även lite annat blandat.

Hon tipsade mig om något som liknar pandora.com väldigt mycket, det ända problemet med pandora.com är att numera kan endast folk som kopplar sig från USA lyssna och inga andra så det här nya stället Deezer.com tycker jag är mycket bättre. Där kan man lyssna på musik gratis via deras egna musikspelare i flash som dom har på sidan och det är inga reklamer, man kan välja exakt vilken låt man vill lyssna på (om dom nu har den). Det som är bra med deezer är att dom har låtarna där lagligt, det är med godkännande från artisterna som dom har lagt upp musiken på sin sida.

Vet inte varför men kom och tänka på Rush Hour av någon anledning idag, just den låten som dom går och dansar lite fånigt till. Jag googlade lite på låten och hittade den på youtube till slut. Det är från artisten Edwin Starr och låten heter War. Ni kan lyssna på den här nedanför via deezers egna html portabla musikspelare :)

Inga kommentarer: