måndag, juli 28, 2008

Hänt i helgen

Denna helg har det hänt en hel del grejjer må jag säga. Först gick jag och 3 kompisar och såg Kung Fu Panda på fredagen efter jobbet, sjukt rolig film. Sedan fick jag faktiskt sova ut lite på lördagen, sedan skulle det tydligen ut med en båt med polarna men det blev det tydligen inget av för det var för det blev någon miss i kommunikationen, nåväl dagen flöt på rätt så lugnt och fint, grillade till lite kött och kyckling till lunch med farsan och lillebrorsan och hans polare.

Till middag den dagen blev det en pizza tillsammans med en polare, farsan käkade en tonfisksallad. Sedan fick jag ett telefonsamtal från polarna som ville att vi skulle hänga med ut med båten, förslaget blev att vi istället åkte och plockade upp dom för att åka och ta ett kvällsdopp i Kungsängen. Vi råkade tydligen åka in på militärt område då Livgardet ligger i Kungsängen, vi hann precis doppa oss då militärpolisen kommer och frågar efter eventuell värnpliktslegitimation eller något tillstånd för fordonet. Svaret blir ju dock nej eftersom jag varken har någon av dom, då blir vi ombedda att avlägsna oss från platsen för bilen får inte befinna sig på området men om vi hade cyklat en si sådär 2-3 mil så hade det varit okej men just bilen fick inte vara där... aja bara att klä på sig och åka då.

Kom hem till kompisarnas lägenhet i kungsan och där satte vi oss ner på balkongen och spelade kort, det kändes verkligen som att man var utomlands, först ett kvällsdopp och sedan kunde man sitta ute på balkongen och lira kort i bara t-shirt och shorts ända in till småtimmarna :D

Söndag:
Denna dag blev det lite båtfärd och bad i en slumvis vald vik på sjökortet ;) när vi kommit tillbaka (efter att ett regn och åskväder drivit oss tillbaka) så stack vi till Kallhälls Centrum och tog en kebab med bröd för att dämpa hungern lite. På kvällen annordnades det en rejäl grillning hemma hos mig. Det grillades flintastek, fläskkarré och lax, för att runda av det hela på slutet blev det lite marshmallows också riktigt amerikansk stil ;) Men djävlar så gott det var. Tur var det nog att jag idag stack till gymmet 1 timme innan lunch så man kunde jobba bort allt extra man åt igår hehe.

Nä nu börjar det bli dags att röra sig hemmåt, har blivit ett väldans stort inlägg det här men kan inte hjälpas eftersom jag inte har uppdaterat något under helgen, har helt enkelt inte haft tid ;)

Mors!

Inga kommentarer: