onsdag, juli 02, 2008

Intressant innovation

Stötte på en lite rolig innovation nämligen ett aggressions papper, instruktionerna är enligt följande:
-Riv av ett papper
-Knyckla ihop det och släng det i väggen

Vid behov av fler än 3 papper kontakta psykiatriker!

Ja jag tänkte att vafan jag ska minsann testa och det hjälpte faktiskt, nu undras det nog varför jag använde mig av en sådan lapp. Jo det är väl för att när jag försöker ladda in lite filer från en versionshanteringsserver så säger klienten som jag har ifrån att den inte hittar filerna trots att dom finns... Ja den säger att dom inte finns så borde dom ju inte finnas, möjligen är det väl så att sökvägen till filerna är fel för något är det ju som inte stämmer.

Har också hittat att ett kommando SendMessage finns även i nya .NET miljön vilket underlättar mitt arbete (förhoppningsvis) avsevärt mycket, då jag kan återanvända den kod som redan finns för att komma vidare med projektet. Hittills har jag lyckats lösa alla hinder jag har haft på vägen, detta hinder kommer förhoppningsvis att lösas imorgon då jag nyligen fick informationen om att den lista på saker jag ska ha är felaktig och passar endast för en av dom andra anställda här på avdelningen hehe.

Nåväl slut för idag tror jag nog bestämt, dags att kila på muggen och sen hem.

Inga kommentarer: