tisdag, januari 27, 2009

Puder puder och mer puder

Ja det har varit en hel del puder under dom här väldigt intensiva dagarna. Vi har åkt så sjukt mycket och min bräda fungerar väldigt bra, kan inte klaga på den. Lite irriterad blev jag dock på en sten som helt plötsligt poppade upp ur snön och jag körde över den vilket orsakade en repa i min nya fina bräda och förstörde min ena stålkant med ett litet jack på ca 1 cm. Det var inte så kul men vad ska man göra, bara åka vidare vilket jag gjorde också. Första dagen var vi i hundfjället (där vi även har vår bas alltså stugan vi bor i), dagen därpå stack vi till Tandådalen som ligger kanske en 15-20 min härifrån. Där var det rätt hyfsade backar och en och annan park man kunde leka lite i. Första vändan i parken var mer eller mindre bara en recon, för att nästa gång faktiskt hitta på lite roligare saker.

Det hela slutade med att jag (inför en massa åskådare) åker upp på ett rail och sätter den (kanske inte världens snyggaste landning men jag satte den!) direkt efter det försökte jag mig på nästa rail vilket inte gav lika lyckat resultat, upp på railen och precis i slutet så lyckas min bräda glida av lite för tidigt vilket resulterar i att jag landar rakt på svanskotan aka arslet. Som tur var så landade jag inte på railen utan i snön men jag vet inte vilken som var mjukast för det gjorde fördjävla ont att landa så i snön iaf.

Nåväl idag var vi i Lindvallen och åkte lite, andra åket började med att polaren förlovade sig med sin sambo högst upp på toppen av berget. Jag var inte sen med att plocka fram skumpan som jag hade med mig i min ryggsäck, därefter åkte vi ner och tog en vända till på lindvallens nerfarter. Därefter stack vi tillbaka hit till hundfjället då det började blåsa på tok för mycket för att det skulle kunna vara njutbart (i lindvallen). Dagens åk avslutades på afterski här i hundfjället och det var rätt skojj. Nu ska jag dock kila och borsta mina tänder sedan ska jag faktiskt gå och lägga mig för så trött är jag så att jag går och lägger mig redan vi kl. 22 på kvällen.

God natt och många sköna drömmar (om snowboardåkning) ;)

Inga kommentarer: