måndag, januari 19, 2009

Swoosh

Ja swoosh sa det så var helgen förbi, lite tråkigt att inte vara ledig på lördagar man får så förbannat mycke kortare helg då :( hoppas jag får en slant för diverse övertidstimmar samt helgjobb jag gjort nu dom senaste veckorna, känns verkligen som att jag behöver lite semester... ja men det kommer jag ju få hela vecka 5 hehe.

Idag stack jag till Uppsala för att träffa mitt ehm ja ex kan man ju säga nu, vi hade bestämt att vi skulle ses och ta en fika denna söndag. Så runt 12 var jag i Uppsala och mötte henne vid stationen, hon passade på att hämta ut sina biljetter till morgondagens resa till praktiken. När väl biljetterna var uthämtade gick vi till ett café som heter fågelsången, har jag för mig att den heter. Nåväl man är ju trots allt kille så exakt alla detaljer kommer man ju inte ihåg. Vi satte oss ner med lite fika och började prata om hur julhelgen hade varit, därefter kom vi in på det lite mera känslosamma nämligen vårat förhållande.

Vi ventilerade ganska friskt och tallrikar flög fram och tillbaka genom caféet, ehm nä det gjorde det faktiskt inte men det kändes som att det kunde ha hänt. Vi gick från caféet vid 14 tiden då jag tänkte att nu var det bra, vill nog åka hem nu. Vi kommer till stationen och då ser jag precis att stockholmståget stänger sina dörrar och åker, jag orkade inte springa ikapp det utan tänkte att det går flera tåg, jo ja tackar ja en hel timme senare gick nästa tåg jag kunde ta för att komma hem. Nåväl får väl döda en timme till i Uppsala så vi vandrade iväg in mot stan igen för att kolla på lite skidbrillor åt mig. När vi ändå går omkring passade jag på att ställa några frågor som jag inte hade ställt på fiket vilket jag hade hoppats på att få något vettigt svar på men som jag inte fick :(

Frågorna var kanske lite rakt fram men jag tänkte att om hon nu kunnat svara så hade jag kunnat ta till mig det och lära mig av vad det nu var som kan ha orsakat vår separation. Det jag frågade var om hon hade irriterat sig på något hos mig och om det i så fall var det som hade lett till att våra vägar skiljts åt? Men svaret blev att det inte var något hon irriterat sig på, jag försökte dra några exempel som att jag alltid betalat när vi åt ute (då jag vet att hon velat göra det några gånger). Men det var inte det heller, hade det varit något hon irriterat sig på hade vi nog kunnat reda ut det så att hon inte hade stört sig på det eller något sådant men nu hade tydligen bara känslorna svalnat och landat på kompisnivån :( var ju inte det roligaste att höra men nu vet jag i alla fall vart vi står. Klockan "sprang" iväg och för att inte missa tåget igen så gick vi tillbaka till stationen med 20 minuters marginal så att jag verkligen skulle hinna med tåget. Köpte biljetten, gick bort till näst första vagnen, sa hej då och gav henne en kram och till slut hoppa jag på tåget och åkte hem.

Det summerar nog ihop större delen av dagen, resten av dagen spenderade jag hemma hos polaren och vi lagade lite tacos samt blåbärs- och hallonpaj till efterätt.

Nu ser jag framåt, på tisdag ska jag ut och fika med en annan tjej som jag träffat på Dressman :) ser verkligen fram emot det. Kanske måste ändra i planerna lite då jag misstänker att fiken i v-by stänger vid 20 och vi sa att vi skulle träffas just kl. 20. Ska höra om hon inte har möjlighet att komma in till söder istället, där vet jag ett antal fler ställen som fortfarande har öppet. Nåväl ny dag imorgon med mera jobb (och lite research hehe).

Kramis på er!

2 kommentarer:

Evve sa...

Hej hej...
Tror inte riktigt att hon vet varför känslorna tog slut. Var nog många faktorer. Men tror inte att det var för att du skämde bort henne. Jag fick sällan betala när vi gick någon stans och nu får han sota för det då jag tar för givet att han ska betala. =) Så det är inte alltid bra att betala allt...

Ja helgerna brukar gå fort om man måste jobba halva. Men snart är det som sagt semester. Bara 5 dagar kvar nu.

Hoppas du får en bra date på tisdag och att hon är något att ha... =)

Vi syns på onsdag för att handla mat.

Kramis

Felix sa...

you hounddoggie you!

Trist å höra om tjejen.. :(