lördag, juni 13, 2009

Ännu en vecka

Ja livet tickar på och veckorna "springer" förbi, tyckte att det var måndag nyss och längtade så tills att det skulle bli slutet av veckan. Varför? Jo för att i nästa vecka ska jag nämligen på möte på det jobb där jag fick göra mitt examensarbete. Har bara fått lite information om vad det är dom vill ha gjort men som sagt därför jag ska på mötet för att ta reda på mera information. Känns lite märkligt att jag inte har lagt upp bilderna från mina två resor som jag har gjort denna månad :S men får väl kanske lite tid till att göra det i helgen (även fast jag jobbar imorgon). Appropå det så borde jag kanske gå och lägga mig snart ;)

Tänkte väl avsluta lite kort med att svara på en kommentar jag fick i förra inlägget om hur jag löste DPInst.exe problemet jag hade tidigare med min laptop. Det var nämligen som så att jag försökte installera drivrutinerna för min styrplatta på min laptop men när jag körde installationsprogrammet så klagade den hela tiden på att jag måste ha en uppdaterad version av DPInst.exe (det program som ska se till att man installerar rätt version av drivrutinerna eller så att dom blir kompatibla med operativsystemet). Jag har ju Windows Vista 64-bitars version för att jag har så mycket RAM-minne men det hör tyvärr inte till saken. Det som jag gjorde när jag körde installern var att jag la märke till att den packade upp filerna till en temporär mapp, i denna mapp fanns dock 2 nya mappar, varav den ena var för icke 64-bitars system och den andra var för 64-bitars system.

Jag gick in i den mapp för 64-bitars och såg där en ny install.exe som jag kunde klicka på och vips installerades de korrekta drivrutinerna för mitt operativsystem. Det som jag tyckte var lite dåligt var att den förprepparerade filen jag fått från HP var inställd på att köra den installationsfil för 32-bitars system vilket orsakade att jag fick ett felmeddelande att jag måste uppdatera min DPInst.exe så det var så jag lyckades lösa det problemet. Dock hade jag surfat runt lite på google och hittade faktiskt information om hur DPInst.exe fungerar mer på en programmeringsninvå och som tur är har man ju lärt sig programmering så jag förstod ju vad den gjorde och därav började jag mitt lilla detektivarbete och upptäckte dom 2 olika mapparna efter att den hade packat upp :)

Nä dags för sängen men i morgon (alternativt på söndag) kommer det bilder till min nyskapade bilddagbok. Ska bara komma på vad jag registrerade för namn så jag kan lägga upp bilderna på rätt dagbok ;)

3 kommentarer:

Jaenelle sa...

Saknar du skelleftea ibland? ;)

Evve sa...

Jag säger bara VA!
Vad snackar du om, fattar nada när du ska babbla dator =)

Så du ska alltså till ditt X-jobb igen och jobba lite mor betalning? Har jag fattat det hela rätt då?

Kul, tillbaka till det du vill göra. Hur länge blir du kvar denna gång?

Tack för igår. Var trevligt. Blir nog förhoppningsvis lugnare efter visningen (om vi nu får den såld, håll tummarna) så att vi har lite mer ledig tid. Då du, då kan vi leka. =)

Ha en bra dag!!!

Evve sa...

ska vara MOT betalningen inte mor men det fattar du säkert. Blev lite tokigt bara.