tisdag, juni 16, 2009

Kanske datorhaveri

Ja min stationära dator beter sig lite mysko just nu, den fungerade alldeles perfekt igår men nu ska den helt plötsligt uppföra sig märkligt. Det som händer är att den startar igång och kör som vanligt vad det ser ut som i alla fall, sedan får den för sig att den måste tänka en stund så allting fryser till utom musen den kan jag fortsätta röra på men allt annat stannar upp, för att sedan fortsätta igen en liten stund senare.

Blev lite irriterad på det och misstänker att det är min C: som jag inte kunnat köra defrag på som bråkar, för något är det. Fan är inte imponerad av att jag måste köra om systemet igen. Ska högst troligt köpa två nya diskar en som jag kan slänga över systemet på och en annan som kan ersätta min speldisk som verkar lida av samma problem då både system och speldisken är en och samma disk, dock delad så att windows tror att det är 2 diskar.

Jahapp nu har jag kört en chkdsk och det visade sig att jag hade lite korrupta filer och att den inte kunde läsa ett antal segment på disken *suck* detta tyder bara på att jag måste byta ut disken. Ska väl kolla på någon ersättare imorgon när jag har lite tid, samt gå över min finansiella status, det kanske får vänta lite tills jag får lön denna månad. Men under tiden kan jag ju köra på min laptop :D har faktikst isntallerat Mass Effect på den och tänkte testa men såg nu att klockan var på tok för mycket så jag måste springa till sängen men jag får testa det imorgon :)

Mors och god natt!

1 kommentar:

Evve sa...

Låter rrevligt men jag jobbar hela midsommar så jag kan i alla fall inte följ med. Men det kanske Peter gör ändå vad vet jag?
Skulle detta vara på själva aftonen då eller alltså fredag eller tänkte ni lördag?

Vart bor hans mamma?
kram