torsdag, juni 18, 2009

Snart midsommar

Ja snart har vi nått mitten på sommaren?! Jag som tycker den knappt har hunnit börja, men men sånt är livet. Idag var det väldigt lugnt på jobbet, inte många kunder som kom in och inte mycket paket/brevpost att packa. Idag stack jag och en kollega tidigare från jobbet för att träffa några polare inne i stan och skjuta varandra med laser på CyberTown det var sjukt kul, lite synd bara att alla som vi hade planerat skulle komma inte kom. Men det gick bra att köra ändå, dock hamnade jag på plats 7 av 11 men det var kul ändå :)

Efteråt stack vi till en närliggande grill och käkade, sen skildes vi åt några skulle hem för att förbereda inför morgondagen (vilket jag också ska göra snart), andra skulle dra vidare, jag blev kvar med 2 av mina polare och vi bestämde att vi skulle sticka hem till den ena av dem och hitta på något hemma hos honom då han har studentlägenhet i stan. Just nu sitter polarna och lirar Rock Band 2 med varsin gitarr och jag sitter här och bloggar lite ;)

Idag har man ändå hunnit springa på Systemet och köpa lite sprit till helgen, samt uträtta lite andra ärenden för jobbet på samma gång. Köpte ett 6-pack Corona, 2 smirnoff ice och 1 stor flaska Captain Morgan (ljus rom, finns även i mörk men tog den ljusa). När jag ska betala så tycker jag att priset var lite saftigt men reagerar inte direkt på det förrän jag får mitt kvitto, då står det 2 * Captain Morgan och 1 * Smirnoff Ice. Jag tänker jo visst jag tar väl den här andra smirnoffen gratis men vänta lite det är ingen bra deal då captain morgan flaskan kostar 239:- så det blev en dyr djävla smirnoff när den själv kostar 20:- så jag ber om en rättelse och kanske lite pengar tillbaka, visst hade jag rätt då jag visar upp alla mina varor, det som däremot inte blir rätt är när kassören ska mata in retur av 1 captain morgan och sen lägga till en till smirnoff.

Nästan hela personalstyrkan blir indragen i att rätta till felet men sen blir det i alla fall löst och jag får pengarna i kontanter då det skulle ta 3 bankdagar för att få tillbaka dom och jag hade tänkt använda pengarna till att köpa käk vi ska ha med oss till polarens morsas hus imorgon där vi ska fira våran midsommar. Vi sticker imorgon runt 9 tiden, hoppas vi har tur med vädret, jag ska packa ner badkläderna! Nä nu ska jag lira lite gura men vi hörs väl kanske efter helgen när jag är lite mera nykter ;)

Glad midsommar!

Inga kommentarer: