tisdag, juni 02, 2009

Wiihoo!!!

Ja då har man äntligen blivit klar med sin redovisning av sitt examensarbete, FY FAN VAD SKÖNT! Nu är det bara mina helvetes mattetentor som är kvar samt en fysiktenta och någon labb. Jag kan ju berätta hur helgen har varit i lite korta drag:

Jag landar ca kl. 16 på Skellefteå Flyplats och när man kliver ur planet möts man av en vägg av värme, det kändes precis som om man åkt utomlands typ till turkiet eller dylikt. Skellefteå hade Sveriges varmaste temperatur och den låg på en 30-32 grader (hör och häpna) plus ja det är inte varje dag det är så varmt där uppe hehe. Jag möts inne i vänthallen av min klasskompis som jag skulle bo hos. Jag hämtar mitt bagage så beger vi oss ut till bilen och där sitter även hans flickvän som var söt och trevlig. Vi äter en god middag som jag bjuder dom på detaljer kan vi gå in på senare ;) Efter middagen tar jag och min klasskompis en promenad på staan samt förbi campus, det är även på vägen till campus som ni har sett den fina bilden som jag postade i förra inlägget.

Dag 2 då, jag tar mig till campus för att hälsa på lite gammalt folk sen då jag studerade där, observera att det var 2 år sedan jag senast var i Skellefteå vilket är alldeles för länge sedan... måste bli bättring på det. Nåväl träffar en del gamla lärare och diverse annan personal. Till lunch lyckas jag styra upp att jag och 2 andra klasskompisar ska äta på Max, anledningen var för att då skulle jag få äta min efterlängtade buremål. Det var en ren smakupplevelse för magen, efter lunchen följde jag med den ena klasskompisen till hans jobb och kollade vad han hade för sig på dagarna. Efter det besöket vandrade jag nog tillbaka till campus igen för att försöka hitta lite mera gammalt folk och det gjorde jag nästan direkt jag kom dit.

Det hade precis varit en avslutningsceremoni för sista års eleverna och det grattades och det togs kort. Sedan begav vi oss in mot staan (igen) för att köpa glass och fira det hela, själv lyckades jag spilla chokladsås på min rentvättade vita tjocktröja. Vi gick ner till älven ("floden") och satte oss vid kanten och åt upp glassen (det som var kvar av den i alla fall). Sedan skildes vi åt för att gå hem till respektive för att göra oss i ordning för kvällens stundande sittning. Det var en sittning som var helt i sin ordning, god mat, sång, och mycket skratt. Kvällen avslutades med att vi går ner till kårpuben för att dricka mera alkoholhaltiga drycker och stojja runt. Jag har en del bilder från den kvällen som jag får ta och lägga upp någonstans, detsamma gäller för bilderna från Birmingham men det kommer lite senare ;)

Jag var kvar fram tills småtimmarna då folket bestämde sig för att dom skulle gå på efterfest, jag drog mig lite för att jag skulle ändå upp dagen därpå för att redovisa mitt examensarbete. Sagt och gjort så vandrade jag hemåt (mot stan) medans dom andra fortsatte till Frögatan. Jag kom väl hem strax efter 2 på morgonen och somnade direkt. Vaknade till några gånger under morgonen då jag sov lite oroligt. Sedan var det dags att gå till redovisningen varpå jag knatar in till föreläsningssalen med en baksmälla som satt fint och med solbrillorna kvar på för att dölja hur trött jag egentligen var ;) Min redovisning gick förvånansvärt bra ändå och opponenten ställde en del frågor och när han fått svar på dessa var det dags för frågor från åhörarna. När allt var klart så var det godkänt :D sjukt nöjd var jag och inte behöver jag ändra om något i min rapport. Så nu är det bara några matte tentor, en fysik tenta samt någon labb här eller där som måste lämnas in för att jag ska kunna hämta ut min examen, man kan fan se slutet av tunneln nu :D

Resten av dagen gick åt att försöka träffa en del kompisar som man inte hunnit träffa än, jag lyckades träffa alla utom en som befann sig i Umeå tyvärr :( och hon kunde inte komma till Skellefteå ens över dagen då hon hade lovat att hon skulle hjälpa sin pojkväns lillasyster att flytta. Men men det kommer fler gånger och jag tänker inte vänta 2 år igen innan jag åker upp och besöker kompisarna i Skellefteå. Nä nu ska jag faktiskt ta och lägga mig för jag är så sjukt trött men lämnar er ändå med en bild från festen på mig och min klasskompis som jag delade lägenhet med :D

3 kommentarer:

Nina sa...

Du verkar ha hunnit med lite sen vi träffades sist =) Resor hit å dit å skell =)

jag var arg för att jag var så grymt klantig haha.

Det är bra,förutom att jag har magsjuka. Hehe. men börjar bli bättre nu tack och lov. Hur är det med dig?

Kram kram

Evve sa...

Grattis gubben.

Skönt bara lite kvar nu men det grejar ju du. Låter som du hade kul där uppe.

Shit va varmt, orättvist som fan!
Hade också velat ha lite värme. Är kanske dit man ska åka på semester verkar det som. Turkiet och Grekland, släng er i väggen Skellefteå here I come. =D

Nää men småland får väl duga...
Vi hörs och syns.

Puss och kram

Evhl sa...

Hej!
Hittade ditt inlägg via google om 64-bitars version av DPInst.exe. Sitter själv med en nyinstallerad Dell Inspiron 1721 och har toksökt efter ett fungerande chip för Vista x64, efter jag hittade ett som jag hoppades fungerar fick jag meddelandet att jag måste installera DPinst för x64-bitar. Vet du om den är ett måste eller hur löste du det?

//Evhl