torsdag, oktober 21, 2010

A Shave and a Haircut

Idag när jag vaknade upp kändes håret alldeles för tjockt så jag bestämde mig för att sticka in till stan och klippa mig innan dagens lektion. Sagt och gjort nu är jag lite tunnare om skallen, blev aningen kyligare men hade som tur var mössa. Kom till skolan lite tidigare än planerat men det gjorde inget då fick jag sitta i lite lugn och ro och räkna matte, fastnade dessvärre på ett problem men hittade min matematiklärare och kunde fråga henne om lite hjälp. Hon var positiv till att jag var här innan lektionen och satt och räknade lite (vilket jag ändå känner att jag måste för att kunna klara tentan).

Under lektionen så repeterade vi en hel del och fick ytterligare lite knivigare uppgifter att lösa inför tentan. Jag har satt mig ner idag och lyckats lösa en del av dessa (vad jag hoppas är lösningen i alla fall). Imorgon ska vi förhoppningsvis gå igenom några av dessa och jag tänker minsann ställa lite frågor på de saker jag har fastnat på. Sen är det mest att bara räkna på fram tills tentan kommer.

Känner mig ganska slut i huvudet efter allt räknande och sedan lite fysisk träning ovanpå det i form av Badminton. Ska nog ta och knoppa nu så man är utvilad inför morgondagen, inte nog med att jag ska ha lektion jag ska även jobba efter lunch, sen blir det mer jobb även på lördag men som tur är så är det inte något mer förrän efter tentan.

Inga kommentarer: