onsdag, juni 04, 2008

All american

I helgen gjorde jag något som jag inte gjort på över 10 år, jag åt på Subway, första gången som jag åt på Subway var när jag var med familjen och hälsade på min storebror i USA -97. Men så av en slump så blev jag lite hungrig eftersom att jag hade missat äta lunch på lördagen (som jag spenderade med min flickvän i en park). På vägen hem till henne går vi nämligen förbi en Subway restaurant och det doftade väldigt gott och magen samtyckte så vi slank in där och jag fick beställa en 6" sub. Gissa om det var gott! Jag fattar inte att varför jag inte har gått och käkat på Subway oftare (istället för att gå till McDonalds?!).

Man får välja sitt bröd, sen det man vill ha i om man inte väljer någon meny variant. Sedan om man vill ha någon dressing/sås på och så viras det hela in i ett stycke papper. Om man la till 19kr så fick man en meny istället för bara subben, okej tyckte jag och det märktes att Subway kommer från USA då jag fick välja dricka (standard) men det som ställde mig mest var antingen en kaka (typ chochlate chip cookie mmmm) eller en valfri påse chips... hmm chips aja okej det får gå, känns som att om jag ska välja någon av dom så är nog chipsen (förhoppningsvis) nyttigare än kakorna.

Idag har jag skrivit min omtenta i Algebra, det känns som att denna gång då djävlar i mig gick det vägen :D Blir inte ledig så mycket, bara imorgon, för nästa tisdag är det dags för omtenta i Analyskursen :( inte den roligaste tentan men den ska väl också gå. Bara att plugga plugga plugga sägs det, vilket jag också ska göra. Men inte imorgon för imorgon är det först en sovmorgon som gäller sen ska jag ta det riktigt soft resten av dagen för det tycker jag att jag förtjänar. Jag har även passat på att söka sommarjobb, blir på DeLaval denna sommar (om allt går vägen), dock inte samma avdelning som föregående år utan en annan, där kommer jag förhoppningsvis pyssla med programmering av någon programmvara eller dylikt.

Nytt spel att tipsa om också, Mass Effect, kommer på fredag här i Europa. Själv har jag lagt en beställning på det från discshop.se, dom verkade vara mer eller mindre dom ända som hade den kvar i lager där man såg lagerstatusen i alla fall. Mass Effect har funnits till Xbox360 men eftersom jag inte har den spelkonsolen och inte planerar på att införskaffa en så ser jag fram emot PC-versionen väldigt mycket. Har redan hunnit testa spelet en bit men vill bara ha mer av det för det är så otroligt intressant och jag älskar verkligen världarna dom har skapat. Läste även reviewn på ign.com där drog dom upp en väldigt intressant liknelse mellan Star Wars: KOTR och Mass Effect, ja ni kan ju få läsa själva jag orkar inte skriva ner allt här -> länk <- nåväl nu ska jag allt krypa ner i min säng och få min välförtjänta sömn :D

Mors och godnatt!

Inga kommentarer: