tisdag, juni 17, 2008

Ex-jobb

Ja tydligen så har jag väl inte uppdaterat bloggen på ett tag men det kommer nog bli bättring på det från och med nu, jag kontaktade nämligen min examinator för examensarbetet som jag skall göra för att kunna få ut min examen (nån gång...) och berättade lite om det jobb jag kommer utföra nu och undrade om jag kunde använda det som examensarbete. Han lät positiv till det och ville att jag skulle skriva lite bakgrund om projektet samt vad det är jag ska utföra. Innan jag satte igång att komponera ihop pappret om vad det hela skulle handla om så frågade jag självfallet min chef om det var okej att jag använde det jag skulle jobba på under sommaren som examensarbete, fick ett klartecken därifrån så efter lunchen var det bara att sätta sig ner och skriva ihop bakgrund och vad uppgiften jag skall göra i projektet går ut på.

Jag mailade iväg dokumentet till min examinator och imorgon ska jag ta med mig det lilla papper jag behöver få påskrivet för att få börja med mitt examensarbete. Enligt min examinator så skulle jag fylla i titeln på projektet och sedan scanna in dokumentet för att sedan maila iväg det till honom senast torsdag morgon så han kan lägga in mig i systemet att jag ex-jobbar. Sen väntar bara den långa perioden av hårt arbetande med att ta fram en simuleringsmiljö för distribuerad mjölkutrustning. Jag vet det låter inte specielt spelaktigt och det är för att det inte är det heller men jag måste inte utveckla ett spel, förvisso hade det nog varit ganska roligt det med men i grund och botten är det en form av dataingejörsexamen jag får ut så som ex-jobb behöver jag bara programmera något som kan vara till nytta (måste inte vara spel).

Nåväl den lilla uppdateringen är väl trevlig samt att jag har suttit hela helgen med att bråka med min dator som jag sabboterade lite korkat nog. Kan berätta om det senare måste gå och lägga mig nu.

Puss och god natt på er :)

Inga kommentarer: