torsdag, juni 12, 2008

Typiskt

Ja då har man väl konstaterat att man inte är så bra på matte som man trodde att man var, skulle kanske behöva lite extra hjälp från någon som fattar vad det är man gör och varför det blir på det sättet. Jag vill dock inte ha hjälp utan att först ha bett någon om hjälp dock, men jag ska i alla fall fråga kompisarna som klarade sig om dom har tid i sommar att gå igenom lite matte med mig så jag kanske förstår för en gångs skull.

Mest irriterad är jag på mig själv för att jag inte klarade Algebra tentan denna gången heller, jag hade egentligen 15p solid, men p.g.a att jag klantade mig och gjorde ett räknefel på ett ställe (ett enda!!) och sedan på en annan uppgift så fattar jag inte vad jag tänkte på när jag tog en punkt och en vecktor i min kryssprodukt, fan det är bara vektorer man kan kryssa *suck* jag hade gjort allting annat korrekt förrutom den biten att jag hade tagit en punkt och en vektor när jag redan hade 2 vektorer. Varför varför är den ständiga frågan som ekar i skallen varje gång jag tittar på min lösning, varför tänkte jag att "jo jag har gjort precis såhär förrut så det måste vara rätt..."

Inte fan var det rätt heller, men jag fick lite poäng för att jag hade gjort en korrekt uträkning (använt rätt räknesätt osv.) men det var ingen raket poäng som hjälpte mig förbi G gränsen direkt. Analystentan vet jag att jag kuggade på för jag lämnade in blankt, där fanns det några saker som dök upp som jag inte hade pluggat på men borde ha kunnat, förbarmade mig själv där ett tag också men inte mycket man kan göra när man inte kommer ihåg formlerna för en uträkning, då sitter man där. Nästa försök blir i augusti då fan måste jag ta båda tentorna, har förvisso hela sommaren på mig att plugga. Idag ska jag dock till en "intervju" personen som har jobb till mig ville träffa mig först, ingen aning om vad han tänkte fråga men jag ser det som en intervju i vilket fall som helst.

Sitter just nu och rensar mina hårddiskar på lite skräp samt defragmenterar dom, hittills har jag bara hunnit med 3 diskar av 5 så det går lite långsamt att rensa en del. Hade dock en del temporära filer i temp-mappen och temp. internet files-mappen, jag hade ungefär 8 GB kvar på C disken och efter en liten rensning av dessa filer bl.a så har jag nu 16.8 GB kvar :) just nu arbetar den för fullt med att rensa compress old files på D disken. Det var rätt mycket så jag undrar vad det egentligen är den tar bort... hoppas det inte är något av de filer som jag vill ha kvar :S nåväl det går väl att få tillbaka igen men vi får se vad som försvinner. Nu ska jag ner och slänga i mig något till frukost och sen göra mig iordning för att åka iväg till min intervju.

Mors!

Inga kommentarer: