onsdag, juni 25, 2008

Långa dagar

Ja examensarbetet är i full gång, håller på att förnya gui:t till applikationen, har stött på patrull några gånger men än så länge har jag lyckats lösa dom. Nu har jag dock hamnat på en ny men arbetar på en ny lösning på problemet för tillfället. Den lilla teknologen i mig vill göra allt snyggt och prydligt, optimerat och fint, medans jag får direktiven släng bara ihop något enkelt. Hmm ja jag har hört den där kommentaren någon annsnstans, nämligen från en kille som pluggat samma program som mig men som nu jobbar för DICE. Såg förresten en preview på deras nya spel Bad Company, verkar djävligt grymt, jag gillar framförallt hur dom har gjort karaktärerna mer levande. Dom skriker och svär och agerar efter storyn i spelet vilket börjar med att man spelar som en av dom nya soldaterna "The New Guy".

(Tillbaka till ex-jobbet) Synd bara att man måste kliva upp så fasikens tidigt för att vara på jobbet ca kl. 8.30 ingen höjdare, jag börjar gärna då men att jag måste kliva upp kl. 6.45 för att komma till jobbet då är inte vad jag anser optimalt, inte heller känns det så kul när jag går från jobbet efter kl. 18 på kvällen. Imorgon blir det dock lite andra tider, jag kommer dock vakna vid samma tid men kommer som sagt var till jobbet tidigare för att vi kommer åke med bilen. I och med att vi kommer till jobbet tidigare så kan jag också gå tidigare från jobbet, hade tänkt sticka till golfbanan för att träna.

Kände det sist jag var ute att jag hookar och slicear lite för mycket. Kan vara en bra idé att åka till ranchen för att finslipa lite på svingen, samt lite närspelsträning. Nä nu börjar det bli lite sent (konstigt tyckte inte att kl. 23 var speciellt sent förrut men nu gör man) ;) Dags att sova så ska bara borsta tänderna sen är det att krypa ner i sängen som gäller.

Puss och god natt!

Inga kommentarer: