torsdag, juni 19, 2008

Tugnt...

Ja med tunga steg gick man till jobbet i morse efter gårdagens fotbollsmatch, det var ingen fin uppvisning utan snarare en utklassning. Var var svenskarna någonstans? Det känns även som att alla andra lag går på steroider eller någon form av adrenalin sprutor. Något är det i alla fall, dom matcher jag tittat på fram tills igår (även dom som Sverige inte spelat) så har det varit samma visa i dom lagen, alla tycks ha ett överskott av adrenalin eller tagit något innan dom klev ut på planen. Dom jagar på mot bollen som om dom blir jagade av någon som tänker ha ihjäl dom. Svenskarna försökte spela säkert men det blev det inte, snarare blev det allt för passivt.

Ja det kändes inte riktigt som att Sverige var i någon vidare toppform över huvud taget. Det var mera som att vi hade åkt till EM med en massa skadade spelare som kanske kunde spela och som inte vågar gå in i närkamper p.g.a sin(a) skador och tänker att dom kanske kan förvärras. Sådana spelare ska fan inte vara på plan, antingen ger man 110% eller så kliver man av. Ja nu är det väldigt negativt men det kändes som att den ända som jobbade något i matchen var Ljungberg. Zlatan och Henke lyckades skapa några farliga målchanser men det blev inget mer än ribbträffar eller utanför av dom bollarna.

Något positivt att se fram emot är väl morgondagen då man är ledig. Känns skönt att får vila lite, trotts att det är min första vecka så har det varit en del omställningar för kroppen att kliva upp tidigt för att åka till jobbet. Men det känns roligare att komma till jobbet numera för nu kommer jag göra mera ansvarsfullare saker till skillnad från tidigare gånger jag jobbat här.

Nä snart dags för lunch och jag ska knega vidare med det jag håller på med nu så får vi se om vi kan få upp någon form av applikation snart :)

Mors i galoscherna!

Inga kommentarer: