tisdag, augusti 05, 2008

Snart födelsedag

Oj vad man längtar till sin födelsedag, konstigt nog så brukar man väl inte göra det när man har kommit över den gränsen att man får gå ut på krogen och har körkort och allt sånt där. Men just nu längtar jag i alla fall till min födelsedag :) har inget speciellt planerat just men kanske ska jobba men ta ledigt dagen därpå ;)

Har inte skrivit här på ett tag för jag jobbar för fullt med mitt ex-jobb för tillfället, håller på att tänka så det knakar i knutarna =) Vill ju helst inte redovisa något misslyckat, så därav har det inte blivit så mycket tid till att skriva blogg men det kanske går att komma ihåg när man kommer hem efter jobbet ibland.

Hinner inte med så mycket då jobbet ligger på ena sidan stan och man bor på den andra, hade man haft en bränslesnål bil så hade det klart varit bekvämare att åka med bil då det endast tar 40-45 min enkel väg istället för över 1 timme. När man kommer hem är man oftast ganska trött och lagar väl lite middag och sen blir det väl att man slöar framför TV:n eller datorn tills det är dags att sova. Har börjat bli lite petig med att försöka få minst 8 timmars sömn men det har gått lite dåligt har blivit 6 ½ eller som max 7 tim.

Somliga tror väl att det inte är ett så värst uttröttande jobb när man bara sitter framför datorn hela dagen, men det kan jag säga att det är det visst, sitter man och tänker på hur man ska lösa ett problem och samtidigt läser en massa artiklar om lite olika saker bara för att få in kunskapen om hur man ska lösa sin uppgift så tar det ganska mycket på krafterna. Måste bli bättre på att hålla igång, av någon anledning blir jag alltid trött runt samma tid på dygnet när jag fortfarande är på jobbet. Detta infaller oftast runt 15.30-16.00, känns lite märkligt för när man är hemma är man pigg igen.

Aja tillbaka till slitet med att tänka ut lösningar på de problem som dyker upp, bara plöja igenom flera artiklar på msdn.com och hoppas att man till slut kommer fram till en lösning som passar.

Tjilevink!

Inga kommentarer: