onsdag, december 10, 2008

Arbetsmoral?!

Hmm man börjar ju undra hur det är med arbetsmoralen för en av våra "kollegor" på jobbet, han kommer in si sådär en 3 timmar sent efter att en annan kollega har ringt och skällt på honom att han ska komma till jobbet. När han väl kommer till jobbet klagar han på att det var problem med kollektivtrafiken, hmm inte riktigt befogat. Någon halvtimme efter det har vi fått in en sjukt stor leverans där vi måste gå igenom och checka så att allt är okej, det är kunder i butiken, telefonen ringer som aldrig förr och högen med beställningar bara växer.

Då får jag en telefon i handen av en kollega som säger att jag ska gå och ge den till våran sent inkomne "kollega" så han kan göra något nyttigt, när jag lägger den bredvid honom på hans bord och säger "här svara" kläcker han ur sig att han har "hur mycket som helst att göra och att dom andra får svara!". Tacka fan att han har sjukt mycket att göra då han är 3 timmar sen till jobbet. Fick inte lunch förrän klockan 15.20 idag, inte direkt vad jag kallar för lunchtid. Hoppas killen får sparken snart så han fattar att han inte kan komma och gå som han vill på en arbetsplats speciellt inte på en arbetsplats som har butik och tar emot ordrar från webben när det är den mest hektiska månaden på året. Inte mycket som sitter innanför det pannbenet, han har redan fått en skriftlig varning, samt att chefen har börjat plocka in extra personal för att han inte sköter sitt jobb.

Luktar ganska starkt avsked utan en månadslön för nästkommande månad. Nä över till något kanske lite roligare, måste försöka skriva ihop en önskelista, tänkte försöka mig på en elektronisk variant denna gång. Men finns så många olika alternativ att välja på, vi har wishlistr, önskelista.nu, alternativt skriva ner den här i bloggen, några fler som jag fick tips om från metro men orkar inte kolla alla adresser, dom som jag skrivit ovan verkade rimligast. Jag ska försöka få upp en önskelista innan helgen förhoppningsvis :)

Nu ska jag hitta på något avkopplande, kanske glo på tv, se en film, sakna min ehm flickvän? Om vi nu fortfarande är tillsammans, vet inte riktigt, en paus brukar ju leda till att det tar slut i många fall. Nåja kanske spela lite för att få huvudet på andra tankar, (saknar henne det gör jag iaf).

Mors!

Inga kommentarer: