tisdag, december 30, 2008

Julklappar

Det blev några julklappar i år med jag måtte ha varit snäll, snällare än jag trodde då jag fick en jädra massa presenter 2-3 st hade jag väl räknat med men det blev en positiv överraskning när ungefär en 10 trilla ner till mig :) Min senaste klapp fick jag idag :D är så sjukt glad över den, bilderna finns här under. Jag köpte mig en sprillans ny snowboard!! Ja den må ha kostat en slant men det var det värt, känner att jag i alla dessa år som jag åkt bräda vilket är några stycken nu alltid ha velat ha en egen som jag kan säga att det där är min.

Det började med att jag fick en alpinbräda, det var inte min favorit kan jag ju säga med en gång. Den går fort som fan utförs och hade ingen avrundad bakdel (tail) utan en mera avskuren/kapad tail något uppvinklad för att det hela skulle gå så fort som möjligt att ta sig nerför berget... inte riktigt det jag var ute efter, jag vill njuta av åkningen samtidigt som jag kanske kan latja lite, samt även kunna hålla god fart med mina kompisar jag åker med.

Det hela slutade på en prislapp som kan tyckas lite hög men det fick det kosta, för ärligt talat kommer jag faktiskt inte ner så mycket mera i pris då jag behöver en lite stabilare bräda med något hårdare kärna, då jag är 2m och väger över 100kg. Nåväl summa sumarum så blev det i alla fall en bräda+bindningar+transportväska = ~8500kr och nedan har vi bilderna :)


(jag vet att jag inte har hunnit ta bort klisterlapparna som sitter på undersidan men det är ju för att brädan är så ny och precis hemkommen)


Nu är det dags att hoppa i säng mors och god natt :D

1 kommentar:

Evve sa...

Jo den är jättefin Timur, ska det smaka så kostar det också. =) Snart åker vi. är bara 23 dagar kvar nu. Jippi... äntligen. Har redan börjat skriva packlista och planera så vill ni vara med och planera maten får ni vara snabba nu. hi hi hi ( =

Vi får höras om det. Måste gå och väcka Peter nu. Han sover fortfarande och klockan är 11.

Puss och Kram
E